کدام کشورها بیشترین هزینه را برای سال نو صرف می‌کنند؟

به طور معمول مردم در سراسر دنیا در ایام عید و سال نو بیشترین هزینه را صرف می‌کنند چرا که این اعیاد آیین خاص خود را دارد و ملزم صرف پول است؛ هزینه سال نو برای برخی از خانواده‌ها به حدی بالا است که آن‌ها را مجبور می‌کند برای به جاآوردن آیین مخصوص خود از دیگران پول قرض کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گذشت زمان، تعطیلات و ایام سال نو بیش از قبل جنبه اقتصادی به خود می‌گیرد و هزینه زیادی را برای همگان تحمیل می‌کند. مردم به پیروی از آیین خاص کشور یا شهر خود پول زیادی را صرف خرید هدایا، غذا، تفریح و تعطیلات می‌کنند. بااین حال، در بعضی از کشورهای جهان این هزینه‌ها بسیار سرسام‌آور است. آمار حاکی از آن است که رومانیایی‌ها بیشترین هزینه، یعنی ۳۲ درصد از درآمد سالانه خود را در ایام سال نو صرف جشن‌ها و دیگر آیین کریسمس می‌کنند. پس از آن مردم جمهوری چک با صرف ۲۵ درصد و ساکنان بریتانیا و ایالات متحده امریکا با صرف ۱۵ درصد از درآمد یک سال خود به عنوان پرهزینه‌ترین مردم جهان در ایام سال نو شناخته شده‌اند.

رومانی

رومانی، کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا، مملو از آیین و فرهنگ‌های جالب برای سال نو است که همین امر باعث شده است به پرهزینه‌ترین کشور جهان تبدیل شود. در کشور رومانی ایام کریسمس زودتر از سایر کشورهای جهان آغاز می‌شود و مردم از سی‌ام نوامبر در تکاپوی تدارک برای جشن‌ها هستند. خانواده‌های رومانی دور هم جمع می‌شوند و پس از صرف غذاهای مخصوص سال نو در کنار یکدیگر، هدایایی تقریبا گران‌بها به هم می‌دهند. رومانیایی‌ها بسیار به سفر کردن علاقمند هستند و در تعطیلات سال نو مبالغ هنگفتی را برای رفتن به مکان‌های دیدنی در کشور خود و سایر کشورهای جهان صرف می‌کنند.

ایالات متحده آمریکا

سال نو در ایالات متحده آمریکا بسیار جنبه اقتصادی به خود گرفته است؛ برگزاری آیین محلی، شرکت در فستیوال‌ها، خرید لباس نو، برگزاری مهمانی‌های مجلل، مسافرت به نقاط مختلف دنیا، تزئینات مخصوص عید و دادن عیدی به دیگران هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌های آمریکایی به دنبال دارد.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۳ صنعت خرده‌فروشی به تنهایی بیش از سه تریلیون دلار پول در ایام سال نو تولید کرد که این مبلغ به نوبه خود در تاریخ امریکا بی‌سابقه بود. بااین حال، در چند سال اخیر، مردم در بسیاری از کشورهای مختلف ایالات متحده سعی کرده‌اند چند ماه قبل از شروع سال نو کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند تا از خرید این اقلام با قیمت‌های بیشتر در این ایام خوددرای کنند.

بریتانیا

تحقیقات نشان داده است که هزینه خانواده‌ها در بریتانیا در سال نو به حدی بالاست که برخی خانواده‌ها حتی برای خرید وسایل مورد نیاز خود از دیگران پول قرض می‌کنند. مردم بریتانیا هزینه زیادی را صرف زیباسازی خانه‌ها و حتی محله‌های خود برای ایام کریسمس می‌کنند و والدین لباس‌های گرانقیمت برای خود و فرزندانشان خریداری می‌کنند. علاوه‌براین، گرفتن هدایای سنگین برای اقوام و اعضای خانواده و همچنین تفریحات و جشن‌ و سرورها بخش زیادی از پول‌های مردم را مصرف می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که در بریتانیا ، در هر سال بیش از ۴۰۰ هزار خانواده برای به‌جا آوردن آیین کریسمس و جشن‌های سال نو مقروض می‌شوند.

صنعت گردشگری در سال نو

باوجود اینکه کشورهای نامبرده شده بیشترین هزینه را در ایام سال نو مصرف می‌کند، بااین حال مراسمات و آیین‌های آن‌ها به‌حدی جالب و محبوب است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. بخش زیادی از پول هزینه شده در این ایام به وسیله صنعت گردشگری به خزانه این کشورها بازمی‌گردد و اقتصاد آن‌ها در سال نو بیش از هر زمان دیگری با رونق قابل توجهی مواجه می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها نیز برای جبران هزینه‌های خود در این ایام دست به کسب‌وکار می‌زنند و به عنوان مثال در خیابان‌های شهر دکه‌هایی دائر می‌کنند و به فروش محصولات تزئینی دست‌ساز، غذاهای لذیذ محلی ، لباس‌های سنتی و تابلوهای نقاشی شده از روز تولد عیسی مسیح می‌پردازند و از این طریق گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند.  

کد خبر 403421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.