مکان مناسب برای موزه تمبر یکتا گوهردشت تخصیص یابد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم حفاظت از آثار تاریخی به منظور تقویت جذابیت‌های حوزه گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم خستو در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که پیش از ظهر امروز _یکشنبه ۸ دی‌ماه ۹۸_ برگزار شد، با اشاره به اینکه موزه تمبر یکتا واقع در فلکه اول گوهردشت دارای فضای کافی نیست، اظهار کرد: لازم است مکانی مناسب برای این موزه اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری این موضوع از وظایف شهرداری نیست، ادامه داد: اما تحقق این کار به عنوان یادگاری شورای پنجم برای مردم کرج در راستای توجه به تاریخ کشور، امری شایسته است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: از اولین تمبر تا تمبر های امروزی که در ایران منتشر شده، تمبر بیش از ۲۱۰ کشور از اولین روز تا کنون، کلکسیون های عکس قاجار، سکه ها و اسکناس هایی که از آغاز جنگ جهانی اول تولید و چاپ شده اند در این موزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بالای دو میلیون تمبر و صفحه های موسیقی ایرانی در فضای یکصد متری موزه تمبر گوهردشت جای داده شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع برای شهری که باید منبع گردشگری باشد جای درد و رنج است.

خستو با اشاره به اینکه اخیرا در مشهد موزه ای با همین نام تاسیس شده و در تلاش است تا این موزه را از شهر کرج خارج کند، یادآور شد: ضروری است برای جلوگیری از این اقدام، مکانی مناسب برای این موزه در کرج در نظر گرفته شود.

وی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ و یادآوری تاریخ کشور تاکید کرد و گفت: در صورتی که فضای موزه بزرگتر باشد، شاید آموزش و پرورش نیز برای بازدید رایگان دانش آموزان که بارها از طرف موزه درخواست شده و اقدامی صورت نگرفته، همکاری کند.

کد خبر 403270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.