آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر اصفهان برگزار شد

آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان و مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره پژوهش و فناوری استان شامگاه شنبه ۷ دی ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به ‌گزارش ایمنا، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با تأکید بر اهمیت شبکه سازی در انجام فعالیت های پژوهشی، به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در استان اصفهان افتاده است، در دانشگاه علوم پزشکی شبکه بین رشته‌ای در حوزه سلامت شکل گرفت و تفاهم نامه‌ای میان سه دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان و علوم پزشکی منعقد شد تا در حوزه سلامت گرنت پژوهشی تعریف شود.

سیدمهدی ابطحی افزود: یک شبکه در بین دانشگاه‌های هنر، اصفهان، صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تحت عنوان IUN شکل گرفت که این کنسرسیوم همکاری‌های بین‌المللی است وامیداوریم این کنسرسیوم در خصوص همکاری در این حوزه مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: پنج دانشگاه صنعتی برترکشور شامل دانشگاه‌های شریف، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، خواجه نصیر و علم و صنعت در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شبکه ای را تشکیل دادند تا در زمینه‌های مختلف مانند جذب دانشجویان خارجی، انجام پروژه های بین‌المللی و پژوهش‌های مشترک همکاری چندجانبه داشته باشند.

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اضافه کرد: این پنج دانشگاه درمجموع دو هزار و ۱۷ استاد، ۵۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو، ۵۴ دانشکده و ۲۶۷ هزار دانش آموخته دارند و گرنت سالیانه آن ها ۱۰ میلیون یورو است.

وی با بیان این که این نوع شبکه سازی ها در دنیا متداول است، تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی میان شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفته و تعامل میان شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌های اصفهان، هنر و علوم پزشکی نیز در حال رشد است و اصفهان از این جهت در حوزه فناوری آینده خوبی خواهد داشت.

از قرارداد با صنایع متوسط استقبال می‌کنیم

ابطحی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان اولین دانشگاه ایرانی است که به عضویت سرن یا مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا در آمده است و امیدوارم تعهدات ما در این مرکز مهم علمی با کمک بقیه دانشگاه‌ها به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با کمک اتاق بازرگانی میان صنایع و دانشگاه‌ها شکل گرفت که دانشگاه صنعتی اصفهان، هنر و دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش مشارکت داشتند.

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با بیان این که نیازمند توجه جدی به صنایع کوچک و متوسط هستیم، اضافه کرد: از قرارداد با صنایع متوسط و دریافت نیازهای فناورانه آن ها استقبال می‌کنیم.

وی به ارتباط خوب شکل گرفته میان صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها تفاهم‌های متنوع و خوبی میان صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی و اصفهان انجام شده و هر کدام بین ۵ تا ۷ درصد از سهام صندوق را دارا هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تعاملات بین‌المللی صورت گرفته در سال های اخیر افزود: دانشگاه اصفهان نقطه ارتباط با کشور کره جنوبی و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز نقطه ارتباط با کشور سوییس است.

ابطحی با بیان این که دانشگاه ها در طول سال گذشته به درستی مشکلات را فهمیدند، اضافه کرد: تبلور این تلاش‌ها در هفته پژوهش نمایش داده می‌شود و هفته پژوهش می‌تواند برای مردم امید بخش باشد.

انتخاب ۲۰ پژوهشگر برتر استان

همچنین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال با عنوان، پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید، اظهار کرد: براساس تجربیات سال گذشته، شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش با حضور همه اعضاء تشکیل شد.

بهروز ارباب شیرانیبا بیان این که نخستین نشست ستاد هفته پژوهش استان با دعوت از کلیه دستگاه های اجرایی، صنایع، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ۱۷ آذر ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل شد، ادامه داد: پرونده های پژوهشی تا ۲۷ آذرماه بررسی و مورد ارزیابی کارگروه ها قرار گرفت. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: کارگروه های تخصصی ستاد هفته پژوهش استان مشتمل بر ۳۹ نفر در موضوعات فناوران برتر، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و دامپزشکی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، دستگاه های اجرایی و دانش آموزی، به معرفی نفرات برتر پرداختند.

ارباب شیرانی افزود: در نهایت ۲۰ پژوهشگر و فناور برتر استان اصفهان از دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه آزاد نجف آباد، مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه کاشان، استانداری اصفهان، سازمان فنی- حرفه ای و اداره کل ورزش و جوانان معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان تقدیر شد.

کد خبر 403213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.