اصلاح طلبان اصراری به ارایه لیست غیر قابل دفاع و نامعقول ندارند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: رهبر اصلاحات و همه گروه های سیاسی اصلاح طلب بر این باورند که اگر امکان ارائه لیست معقول و قابل دفاع برای اصلاح طلبان مهیا نباشد، اصراری بر ارائه لیست نخواهد بود.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اقبال مردم جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه براساس نظر سنجی های انجام شده، نمی توان انتظار حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم را داشت؛ بنابراین میزان مشارکت در انتخابات بزرگترین چالش اصلاح طلبان و به نوعی بزرگترین چالش نظام محسوب می شود.

وی با اشاره به ارائه لیست واحد توسط اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو، گفت: یکی از مواردی که می تواند شور و شوق انتخابات را افزایش دهد و مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کند، وجود فهرست های مختلف از جناح های سیاسی در کشور است، اما مطمئنا ارائه لیست به تنهایی نمی تواند مشارکت مردم در انتخابات را به حد قابل قبولی برساند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: رهبر اصلاحات و همه گروه های سیاسی اصلاح طلب بر این باورند که اگر امکان ارائه لیستی معقول و قابل دفاع برای اصلاح طلبان مهیا نباشد، اصراری بر ارائه لیست نخواهد بود. اصلاح طلبان در شرایطی لیست انتخاباتی ارائه خواهند کرد که امکان ارائه لیستی قابل قبول وجود داشته باشد.

باقری با اشاره به ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو، افزود: ائتلاف به عنوان راهکاری قابل قبول در عرصه سیاست مردود نیست و اصلاح طلبان باب ائتلاف را بسته نمی دانند و در صورت وجود مشترکات قابل قبول و شفاف سازی دلایل ائتلاف، می توان به اقتضای شرایط در انتخابات لیست ائتلافی ارائه کرد.

وی ادامه داد: در مجلس دهم لیستی که با عنوان امید ارائه شد مفهوم دقیق ائتلاف نبود؛ زیرا آن لیست در شرایطی بسته شد که در برخی مناطق اصلاح طلبان هیچگونه کاندیدایی نداشتند و از معیارهای خود عدول کرده بودند. آنها از کسانی حمایت کردند که در واقع اصلاح طلب نبودند، اما نسبت به تندروها معتدل تر بودند. حمایت از چهره های معتدل در انتخابات مجلس دهم ائتلاف نبود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تصریح کرد: اصلاح طلبان در انتخابات گذشته از نامزدهایی حمایت کردند که مشی معتدل نسبت به برخی افراطیون داشتند و انتظار اینکه این افراد مقید به دستورات فراکسیون امید باشند منطقی نیست. این افراد هیچ گونه ضمانتی به اصلاح طلبان ندادند و تعهدی به اهداف فراکسیون امید نداشتند. اصلاح طلبان بر اساس مصالح ملی و گروهی، حضور این افراد را در مجلس مثبت دانستند، بنابراین این حمایت به منظور ائتلاف نبود.

باقری خاطرنشان کرد: ائتلاف یعنی دو جریان سیاسی در عرصه انتخابات با حقوق و معیارهایی مشخص فهرستی واحد را به جامعه ارائه کنند و در صورت موفقیت لیست، این ائتلاف پایدار بماند و طرفین اهداف خود را ادامه دهند.

کد خبر 403200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.