آمادگی افغانستان برای انتقال تجارب موفق ایران در حوزه سلامت

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران گفت: در ۲۰ سال گذشته، در حوزه توسعه سلامت در افغانستان با همکاری حکومت، مردم، پزشکان افغانستان و همکاری های بین المللی به ویژه کمک جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای ارزشمندی داشته ایم.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، عبدالغفور لیوال در اولین نشست علمی ظرفیت های گردشگری سلامت ایران و افغانستان اظهار کرد: مسئله گردشگری سلامت، یک مسئله جهانی است و اصل اول آن، گردشگری است و توسعه گردشگری سلامت بین ایران و افغانستان با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی دیرین، بسیار ضروری است.

وی افزود: باید راهکارها و مکانیزم های انتقال تجارب موفق ایران به افغانستان در حوزه سلامت و تشویق و ترغیب گردشگران سلامت به دقت بررسی شود و مشاهده می کنیم که بیماران زیادی از کشورهای مختلف و از جمله افغانستان برای درمان به ایران سفر می کنند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران گفت: در دیداری که دو هفته پیش با رییس جمهور افغانستان داشتیم در مورد توسعه مناسبات بین دو کشور به ویژه حوزه سلامت، مباحثی مطرح شد همچنین در طول ۶ ماه گذشته، مذاکرات بسیار خوبی با مقامات و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و دانشگاه های علوم پزشکی داشتیم از تمامی مسئولان به خاطر میزبانی و رفتار خوش با دانشجویان افغانستانی در ایران، تشکر می کنم.

لیوال تصریح کرد: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی ایران می تواند جاذبه بسیار خوبی برای گردشگران سلامت افغانستانی باشد چون میلیون ها نفر از مردم افغانستان در طول ۴۰ سال گذشته در رفت و آمد با ایران بوده اند و ریشه های مشترک فرهنگی و زیادی داریم. باید توجه کرد که برخی کشورها در دنیا، یک شریک پیدا می کنند اما همسایه ها، قابل انتخاب نیستند.

وی تاکید کرد: افغانستان در زمینه انتقال تکنولوژی های پیشرفته و انتقال دانش حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی و تجربیات موفق ایران در حوزه سلامت به ویژه در زمینه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، آمادگی کامل دارد.

کد خبر 403192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.