بهره‌برداری از ایستگاه وکیل متروی شیراز در دهه فجر

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: ایستگاه وکیل به لحاظ بصری از ایستگاه‌های ممتاز و بسیار زیبای مترو در کشور است و بهره‌برداری از این ایستگاه دهه فجر آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسن مرادی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد کل تجهیزات استفاده شده در خط یک مترو شیراز با توجه به اینکه آن زمان تجربه اجرای چنین طرح‌هایی در کشور کمتر بود و محدودیت‌هایی نظیر تحریم‌ها وجود نداشت، از خارج تامین می‌شد، اما در خط دوم تلاش‌ها به سمتی است که این میزان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز کاهش سرفاصله حرکت قطار را نیازمند تامین تعداد مناسبی واگن دانست و تاکید کرد: تحقق این مهم در کوتاه‌مدت ممکن نیست.

مرادی با بیان اینکه هم اکنون زمان حرکت قطارهای مترو در شیراز بین شش تا ۱۵ دقیقه تنظیم شده است، گفت: شاهد روند افزایشی در استفاده از مترو هستیم و امیدواریم در آینده با همکاری دولت، امکان افزایش تعداد قطار و کاهش سرفاصله نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از ایستگاه وکیل، به عنوان آخرین ایستگاه خط یک مترو دهه فجر آغاز خواهد شد، طراحی این ایستگاه را وجه متمایزکننده آن دانست و تصریح کرد: ایستگاه وکیل به لحاظ بصری از ایستگاه‌های ممتاز و بسیار زیبای مترو در کشور است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز تاکید کرد: هزینه دریافتی بابت بلیت از مسافران مترو، تنها تامین‌کننده یک ششم از کل هزینه‌های جاری سازمان حمل و نقل ریلی است و شهرداری برای تداوم ارائه خدمات مترویی سوبسید سنگینی را پرداخت می‌کند.

مرادی درآمد کسب شده از محل اجاره غرفه و سایر مسیرهای تعریف شده قانونی را نیز بسیار اندک دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد و اجاره غرفه‌ در ایستگاه‌های مترو بیشتر با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به برخی خدمات بوده است.

وی با بیان اینکه خط سه قطار شهری شیراز در واقع امتداد خط یک به سمت شمالغرب محسوب می‌شود، گفت: مطالعات این خط به طول ۱۲ کیلومتر و طراحی ایستگاه‌های هشت‌گانه آن به اتمام رسیده است و امکان آغاز عملیات اجرایی آن نیز وجود دارد، اما در حال حاضر تمرکز خود را بر اجرای خط دو مترو گذاشته‌ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: برای اجرای طرح تکمیلی خط یک به سمت شمالغرب شیراز، مدل سرمایه‌گذاری جدید تعریف و مذاکره با چند شرکت سرمایه‌گذار نیز آغاز شده است و در صورت نهایی شدن این مذاکرات، مرحله اجرایی کار آغاز خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: در طرح تکمیل خط یک قطار شهری، ارتباط بین پل بصیرت (معالی آباد) و شهرک گلستان مدنظر خواهد بود؛ براساس مطالعات انجام شده و نظر مشاور، این خط نیز به شکل زیرزمینی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین(ع) یک ایستگاه تقاطعی محسوب می‌شود، گفت: کار تکمیل این ایستگاه در مسیر خط یک، حدود یک سال و نیم دیگر زمان می‌برد و بعد از آن نیز تکمیل پروژه برای خط دو مدنظر است، بنابراین زمانی این پروژه تکمیل می‌شود که بهره‌برداری از خط دوم آغاز شده باشد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اظهار کرد: تمام تلاش سازمان حمل و نقل ریلی معطوف به کاهش حجم اشغال شده از سطح خیابان‌ها در مسیر خط دوم و ایستگاه امام حسین(ع) بوده است.

کد خبر 403086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.