افزایش ۶ ایستگاه پایش کیفی هوا در شهر اصفهان

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان ۹ ایستگاه فعال پایش کیفی هوا در شهر دارد که بر اساس برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان، تعداد این ایستگاه ها به ۱۵ عدد می‌رسد.

ابوالفضل خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در شهر فعال است که  ۱۱ ایستگاه به اداره حفاظت محیط زیست و ۹ ایستگاه به شهرداری و یک ایستگاه به اداره کل هواشناسی تعلق دارد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم مردم اصفهان موضوع آلودگی هوا است و به عنوان مسئولان شهری باید برای کاهش این دغدغه تلاش کنیم تا شهروندان در محیطی سالم زندگی کنند.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ ایستگاه فعال سنجش آلاینده‌ها در سطح شهر نصب شده که هریک از این ایستگاه‌ها چهار گاز آلاینده و همچنین میزان ذرات معلق تا ۲.۵ میکرون را شناسایی می‌کند؛ این گازها شامل منواکسید کربن (CO)، گاز ازن یا O3، دی اکسیدگوگرد (SO2)، دی اکسید نیتروژن(NO2)، دی اکسید کربن(CO2) و ذرات معلق(PM2.5) است.

وی با بیان اینکه ۹ ایستگاه فعال پایش کیفی هوا در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است، گفت: این ایستگاه ها در خیابان کاوه، میدان انقلاب، میدان نقش جهان، خیابان فیض، ورزشگاه کردآباد، ورزشگاه میثاق، خیابان آیت الله صادقی، خیابان رهنان و خیابان میرزاطاهر قرار دارد.

خسروی با بیان اینکه تعداد ایستگاه های پایش کیفی هوا در شهر باید توسعه یابد، گفت: بر اساس  برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان، تعداد این ایستگاه ها به ۱۵ عدد می‌رسد که امیدوارم تجهیزات شش ایستگاه دیگر را در سال‌های آینده خریداری و نصب کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان این است که در شهر برای درمان بیماری آلودگی هوا تشخیص علمی و دقیق داشته باشیم، اینکه گازهای آلاینده به چه میزان در هوای شهر وجود دارد و منشأ آن شناسایی شود تا راهکار مناسب برای درمان آن تدبیر شود.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با افزایش استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای انجام سفرهای درون شهری خود در کاهش آلودگی هوای شهر سهیم باشند.

کد خبر 403072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام با تشکر اما به نظر می رسد نصب ایستگاهی در محدوده صفه - سپاهان شهر هم ضروری باشد ممنونم