بهترین تزئینات سال نوی میلادی در سراسر دنیا

سال نو میلادی یک مناسبت جهانی است که در نهایت زیبایی و شکوه با آغاز فصل سرد در سراسر دنیا گرامی داشته می‌شود؛ با این حال بعضی از کشورهای جهان بسیار منحصربفرد آن را به جای می‌آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال نو میلادی رسما پنج روز پس از کریسمس و رأس ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب سی و یکم دسامبر آغاز می‌گردد. با این حال ایام تعطیلات آن از ۲۵ دسامبر تا ششم ژانویه که روز جشن اپیفانی یا خاج‌شویان (غسل تعمید مسیح) است، ادامه می‌یابد. هر چند مراسم کریسمس امروزی، هم‌چون تمامی جشن‌های دیرینه و باستانی سراسر دنیا دستخوش تغییراتی بوده است ولی هنوز هم از بسیاری از سنت‌های قدیمی پیروی می‌کند.

این دوره ۱۲روزه که آغاز آن با شمارش معکوس و آتش‌بازی به جهان اعلام می‌شود، با گردهمایی‌های دوستانه و خانوادگی، دید و بازدید و هدیه دادن ادامه می‌یابد. نکته جالب توجه درباره سال نو میلادی تزئینات زیبا و چشم‌نواز خانه‌ها، درخت نوئل و نیز حضور بابانوئل است. بابانوئل، پیرمرد مهربان چاقی است که مو، ریش و سبیل سفید بلندی دارد، لباسی قرمز بر تن کرده است و با کیسه‌ای پر از هدیه در شب قبل و یا خود روز کریسمس برای بچه‌ها هدیه می‌آورد. درخت نوئل نیز از میان درختان همیشه سبزی هم‌چون کاج، صنوبر یا نراد انتخاب می‌شود،

البته در حال حاضر به‌دلیل مبارزه با جنگل‌زدایی و دوستی با محیط زیست طبیعی جای خود را به درخت‌نماهای مصنوعی ساخته شده از جنس پلی وینیل کلراید داده است. این درخت با تزئیناتی از لامپ‌های رنگی، آب‌نبات‌های عصایی، حلقه‌های گل، ستاره‌ها و گوی‌های رنگارنگ و مواردی از این قبیل آراسته می‌شود و معمولا بر فراز آن مجسمه‌ای از یک فرشته کوچک یا یک ستاره بزرگ نصب می‌گردد. این مجسمه نماد فرشتگانی است که در انتظار میلاد مسیح به سر می‌برند و یا در حال استقبال از آن هستند.

علت استفاده از درختان سرسبز به‌عنوان نماد جریان داشتن زندگی در طول ایام سرد نیز ریشه در اعتقاد دیرینه مسیحیان دارد که باور داشتند وجود سرسبزی در خانه‌ بیماری‌ها، شیاطین و ارواح خبیث را از آن دور می‌کند. میزهای خوراکی و شام این شب نیز در هر نقطه جهان دارای تنوع است ولی به طور معمول شامل کوکی‌ها و شیرینی‌های زنجفیلی، کیک‌های گوناگون، مغزیجات، میوه‌های خشک، پودینگ و غذاهایی هم‌چون سوپ، بشقاب سبزیجات، پوره سیب‌زمینی، بوقلمون، گوشت دودی و غیره می‌شود که با سلیقه خاصی روی میزها چیده می‌شود.

در حالت کلی تزئینات سال نوی میلادی در نهایت شکوه در جای جای دنیای مسیحیت به چشم می‌خورد، با این حال بعضی از شهرها به داشتن زیباترین تزئینات ایام کریسمس شهرت دارند که در ادامه با پنج مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

برگن، نروژ

زیبایی و چشم‌نوازی تزئینات سال نو در این شهر کوچک نروژی که به "بزرگترین شهر شیرینی زنجفیلی دنیا" شهرت دارد بسیار فراتر از حد انتظار است. در ایام سال نو، حداقل نیمی از شهروندان برگن در تکاپوی درست کردن و تزئین بیسکوئیت‌ها و شیرینی‌های زنجفیلی هستند.

منظره دلربای این شهر در این ایام از فراز کوهستان Fløyen بسیار جالب توجه است و پایین آمدن از این کوه‌ها با استفاده از سورتمه‌سواری لذت فراوانی برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

درسدن، آلمان

اکثر شهرهای اروپایی در ایام سال نو بازارهای شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای برای ارائه دارند با این حال هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند با کریسمس درسدن مقابله کنند. این شهر در طول ماه دسامبر و اوایل ژانویه پر از چراغ‌های رنگی، آهنگ‌های شاد و لباس‌های مخصوص کریسمس می‌شود و نحوه برخورد و رفتار ساکنان کاملا خبر از آمدن سال نو می‌دهد.

فعالیت‌هایی هم‌چون اجرای موسیقی زنده، برگزاری تئاتر و نصب چرخ کریسمس فریس از اقدامات این شهر برای خوش‌آمدگویی به فصل سرد است.

نانتوکت، ماساچوست

نانتوکت جزیره‌ای کوچک در ماساچوست است که با آغاز فصل سرد به یک سرزمین زمستانی شگفت‌انگیز تبدیل می‌شود. بعضی از اقدامات کریسمسی جالب این شهر عبارت است از گروه‌های سرود تمجید و شادی ملبس به پوشش‌های کریسمسی، برگزاری رقابت‌های ژاکت زشت، برپایی بازارهای باشکوه کریسمس، ایجاد امکانات اسکیت روی یخ و برگزاری نمایش‌های هنری حراج خاموش.

در این ایام موزه وال‌های نانتوکت نیز توسط صاحبان مشاغل و سازمان‌ها به بیش از ۸۰ کاج تزئین‌شده مزین می‌شود. جالب‌ترین نکته این شهر درباره تزئینات کریسمس این است که موارد عادی هم‌چون مجسمه‌های فرشته، بابانوئل، گوی‌های رنگی و ستاره‌ها را دربرنمی‌گیرد و شامل lobster buoys، عروسک‌های باربی و تزئین درخت‌های آمریکایی با نورپردازی چراغ‌های بارقه و فلشر می‌شود.

فردریکسبرگ، تگزاس

فردریکسبرگ، شهری مرکب از مهمان‌نوازی آمریکای جنوبی و سنت‌های آلمانی است که شکوه ایام سال نو را در بازار مرکزی پر از رنگ و نور خود با نصب یک هرم کریسمس هشت متری که تماما با دست حکاکی شده است و برپایی برنامه‌هایی سرگرم‌کننده هم‌چون اسکیت روی یخ و رویداد سالانه Tannenbaum Ball جشن می‌گیرد.

علاوه بر این می‌توان به جرأت گفت که جذاب‌ترین، باشکوه‌ترین و منحصربفردترین تزئینات کریسمس در سراسر دنیا را می‌توان در مغازه‌های این شهر آمریکایی یافت.

پراگ، جمهوری چک

سال نو در پراگ از جادویی‌ترین ایام سال است؛ چرا که در این زمان شهر فضایی فراموش‌نشدنی از درختان و چراغ‌های کریسمسی در خود دارد که به آن فضایی مطلقا فانتزی می‌بخشد.

خانه‌های زیبا، کاخ‌ها و برج‌های مسحورکننده، خیابان‌های سنگفرش شده و میادین باروک مملو از نور و رنگ، بازارهای باشکوه و ماکت‌های صحنه تولد عیسی مسیح چنان فضای شکوهمندی به شهر می‌بخشد که بازدیدکننده را با احساس حضور در صحنه بازی فیلم‌های کریسمس مواجه می‌کند.

کد خبر 403063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.