پیرمرد ۸۰ ساله وام ازدواج گرفت

افزایش ۱۵ درصدی حقوق معلمان در سال ۹۹، کشف شش انبار احتکار کالا در اصفهان، واکنش وزیر به تعطیلی مدارس و پرداخت وام ازدواج به پیرمرد ۸۰ ساله برخی عناوین بسته اخبار اجتماعی امروز - پنجشنبه ۵ دی- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، مدیر شعب منطقه مرکزی یکی از بانک های کشور گفت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی این بانک به زوج ۸۰ ساله و زوجه ۶۵ ساله استان پرداخت شد.

«امرالله زند» گفت: ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یازدهم مهرماه امسال توسط شعبه شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به این زوج پرداخت شده است.

او ادامه داد: زوج در تاریخ دهم تیرماه سال ۱۳۱۸ در شهرستان ساوه به دنیا آمده دارای هفت فرزند، ۱۳ نوه، یک نتیجه، سه داماد و سه عروس بوده و اکنون به شغل کشاورزی اشتغال دارد.

مدیر شعب منطقه مرکزی این بانک تاریخ ازدواج این زوج را سوم اردیبهشت سال‌جاری عنوان کرد و گفت: همسر اول زوج در تاریخ یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۶ فوت کرده است.

زند افزود: زوجه نیز در تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۳۲ در شهرستان ساری به دنیا آمده و دارای ۲ فرزند، چهار نوه، یک نتیجه و ۲ داماد است.این زوج اکنون یکی از روستاهای توابع شهرستان ساوه زندگی می‌کنند.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق معلمان در سال۹۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آن‌ها افزوده ‏می‌شود.‏

محسن حاجی میرزایی گفت: معلمان مانند سایر کارکنان دولت، مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالاً ۱۵ درصد است، خواهند بود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، با اجرای طرح رتبه‌بندی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آن‌ها افزوده می‌شود و برای معلمانی که طی طرح تمام وقت، شش ساعت اضافه تدریس دارند، افزایش ۱۷ درصدی به فوق العاده شغل پیش بینی کرده ایم.

سهمیه‌ بنزین معلولان مشخص شد

شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره سهمیه بنزین افراد دارای معلولیت اظهار کرد: سهمیه بنزین افرادی که کارت سوخت آن‌ها به عنوان جانبازان و معلولان تأیید شده از همین ماه ۱۰۰ لیتر است.

وی افزود: خودروهای پلاک ویژه معلولان علاوه بر ۶۰ لیتر سهمیه شخصی، ۴۰ لیتر بیشتر دریافت می‌کنند و برای خودروهای دوگانه سوز نیز علاوه بر ۳۰ لیتر شخصی، ۴۰ لیتر دیگر تخصیص داده شده است که در مجموع ۷۰ لیتر می‌شود.

رضایی تصریح کرد: کارت سوخت برخی از افراد دارای معلولیت و جانباز که از نوع کارت سوخت جانبازان و معلولان نیست، باید تغییر کند، البته سهمیه به کارت سوخت آن‌ها واریز می‌شود و تا زمانی که کارت جدید را دریافت کنند برای آن‌ها ذخیره می‌شود.

بیماری‌، عامل اصلی مرگ و میر یزدی‌ها

مدیر کل ثبت احوال استان یزد مهم‌ترین عامل مرگ و میر یزدی‌ها در سال جاری را با فراوانی ۳۶.۶ درصد، بیماری‌های قلبی و عروقی و در وهله بعد بیماری‌های انگلی و عفونی، سرطان‌ها و تومورها و سپس بیماری‌های تنفسی اعلام کرد.

وی از ولادت ۱۴ هزار و ۸۲۱ نفر در استان یزد طی ۹ ماهه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: طبق این آمار، میانگین سن مادران در این ولادت‌ها برابر با میانگین ۲۹ سال کشور بوده است.
مکرمی بیشترین علت مرگ و میر یزدی‌ها را بیماری‌های قلبی و عروقی با فراوانی ۳۶.۶ درصد اعلام کرد و گفت: دیگر عوامل مرگ یزدی‌ها طی این مدت بیماری‌های انگلی و عفونی، سرطان‌ها و تومورها و بیماری‌های تنفسی بوده که هر کدام به ترتیب دارای فروانی‌های ۱۲.۵، ۱۲.۳ و ۹.۶ درصد بوده است.

سینما هتل رامسر دچار آتش‌سوزی شد

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رامسر، اتصالی سیم برق را علت آتش سوزی سالن سینمای هتل بزرگ رامسر اعلام کرد.

واکنش وزیر به تعطیلی پشت سرهم مدارس

حاجی میرزایی در واکنش به تعطیلی مداوم مدارس گفت: تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده کمیته اضطرار آلودگی هوا است، اما ما جبران‌می کنیم.

وی افزود: مدیران باید برنامه ریزی کرده تا ساعت‌های تعطیلی جبران شود.

۶ انبار کالای احتکار شده در اصفهان کشف شد

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در نتیجه رصد اطلاعاتی بازرسان اصناف و بازرسی گشت‌های مشترک اصناف، صنعت معدن و تجارت و پلیس آگاهی در چند روز گذشته ۶ انبار کالاهای احتکار شده غیر مجاز در اطراف اصفهان کشف و پلمب شد.

جواد محمدی فشارکی افزود: کالای احتکار شده غیر مجاز شامل انواع لوازم و کالاهای بهداشتی ساختمان از جمله انواع لوله واتصالات ساختمانی، پکیچ و رادیاتور است که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود.

وی با بیان اینکه این انبارها در گشت مشترک بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان به همراه عوامل دایره مبارزه با مفاسد اقتصادی پلیس آگاهی و بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت در اطراف اصفهان کشف شد خاطرنشان کرد: کالاهای کشف شده در این انبارها به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، توقیف و با دستور مقام قضائی جهت رسیدگی به پرونده پلمب شد.

کد خبر 402935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.