لزوم ایجاد مدیریت واحد در دستگاه‌های امدادی

شهردار یزد بر لزوم ایجاد مدیریت واحد در دستگاه‌های امدادی تأکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های دستگاه‌های امدادی نبود مدیریت واحد در هنگام بروز حادثه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمال‌الدین عزیزی در مراسم رونمایی از تجهیزات آتش‌نشانی و پدافند غیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: ایجاد مدیریت واحد در دستگاه‌های امدادی در هنگام بروز حادثه و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌منظور تأمین امنیت شهروندان در شهر برای مقابله با حوادث و اتفاقات ضرورتی انکارناپذیر است.

وی خواستار هماهنگی مؤثر بین سازمان‌های امدادگر شد و تأکید کرد: فرایند واکنش در شرایط اضطرار باید شناخته‌شده و دارای ارتباطات هماهنگ و تعریف‌شده در حوزه‌های امدادی و ترافیکی باشد.

عزیزی خاطرنشان کرد: با مجهز شدن سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به تجهیزات تخصصی "CBRN"، این مرکز در زمینه مقابله با حوادث شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی توانمند شده است.

وی افزود: این تجهیزات منحصر بفرد از امکانات ویژه‌ای ازجمله برانکارد مخصوص انتقال مصدومان حوادث شیمیایی، تجهیزات و لباس‌های حفاظت فردی برخوردار است.

شهردار یزد بر لزوم آموزش‌های عمومی، پیشگیری و بازرسی‌های مستمر در مقابله با بحران و بروز حادثه تأکید کرد و گفت: آموزش برای استفاده صحیح از تجهیزات می‌تواند در کاهش بسیاری از خسارات مالی و جانی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خصوص برگزاری دوره‌های آموزش همگانی به شهروندان صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: تا تمام امکانات، اقدامات و منابع مالی قبل از اینکه صرف مقابله با حوادث برای پیشگیری مصرف شود.

کد خبر 402633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.