توسعه خدمات شهرداری سبزوار در منطقه "توحید شهر"

معاون شهرسازی و معماری شهردار سبزوار از اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و خدماتی در منطقه "توحید شهر" این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی احمدی به ایمن‌سازی شهر با اصلاح هندسی تقاطع‌های حادثه خیز اشاره و اظهار کرد: در منطقه یک به دلیل جمعیت و مساحت بیشتر این اقدام انجام شد.

وی تصریح کرد: در خصوص توسعه و آسفالت معابر شهری که اولویت آن با خیابان‌های اصلی است، شهرداری به نسبت مساحت مناطق یک و دو طرح روکش آسفالت را انجام داده به همان نسبت مساحت نیز در سه سال اخیر  در منطقه توحید شهر اقدام به این کار کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سبزوار گفت: بهینه سازی پارک بانوان که از گذشته در پارک لاله و در منطقه یک احداث شده بود در دو سال در دستور کار شهریداری قرار گرفت؛ البته به دلیل تخصیص نیافتن زمین از سوی اداره راه و شهرسازی این طرح فعلا در منطقه دو اجرا نشده، اما عملیات احداث پارک بانوان در ناحیه توحید شهر به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری آغاز شده است.

احمدی گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز توحید شهر ۱۴.۵ مترمربع به ازای هر نفر است در حالی که این سرانه در سطح مناطق دوگانه شهری ۱۱.۵ مترمربع است، بنابراین از نظر توسعه فضای سبز توحید شهر برخورداری بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت پارک‌ها باید به سمت تجاری‌سازی و بالابردن پتانسیل‌ها حرکت کند، عنوان کرد: باشد. تجاری‌سازی پارک لاله در گذشته انجام شده است، اولویت دوم شهرداری پارک ارم در منطقه دو بود که برای تبدیل به باغ ایرانی و سرمایه‌گذاری در آن بود که عمارت با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان به رستوران تبدیل شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سبزوار تاکید کرد: در بحث ایجاد و احداث کتابخانه نیز منطقه توحید با احداث کتابخانه خیرساز در باغ ایرانی از منطقه دو شهری پیشی گرفته که همه این موارد نشان از نگاه ویژه شهرداری به ناحیه توحید شهر است.

احمدی با بیان اینکه مشارکت شهروندان سایر مناطق در پرداخت عوارض شهری از میزان درصد مشارکت ساکنان توحید شهر بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت سکنه مناطق یک و دو در پرداخت عوارض شهری ۳۵ درصد و مشارکت صنفی ۱۰ درصد بوده است، در حالی که این میزان در ناحیه توحید شهر به ترتیب ۲۵ و پنج درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف گذاری انجام شده در توحید شهر به سمت توسعه گردشگری است، عنوان کرد: شهرداری سبزوار در سه سال اخیر با برگزاری جشن‌ها، نقاشی خیابانی، جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره خیابان غذا و تفریح و… در جهت افزایش پتانسیل‌های گردشگری توحید شهر طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

کد خبر 402519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.