سه نفر بر اثر آنفلوآنزا در سمنان جان باختند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: سه نفر از شهروندان سمنانی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از سمنان، سید مجتبی اکرم در نشست خبری شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه موضوع کیک‌های آلوده از یک ماه گذشته تاکنون در کشور مطرح شده و خانواده‌ها را نگران کرده است، اظهار کرد:  تاکنون در سمنان مسمومیت و یا فوت ناشی از مصرف این کیک‌ها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تنها یک مورد قرص آلوده به کیک در سمنان گزارش شده است، ادامه داد: این کیک مورد بررسی قرار گرفته و قرص موجود در آن نیز خطرناک نبوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در خصوص راهکارهای پیشگیری از آنفلوآنزا در سمنان نیز گفت:  در این زمینه اقداماتی همچون پخش فیلم های آموزشی در مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی برای پرسنل و شهروندان، برگزاری کلاس های آموزشی برای کادر درمان و پرسنل، واکسینه نمودن همشهریان و تحت نظر قرار دادن بیماران مشکوک به آنفلوآنزا در دستور کار بوده است.

وی به فوت سه نفر از شهروندان استان سمنان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: دو نفر از این افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن ریوی و یک نفر بیمار دیابتی بود.

اکرم گفت: استان سمنان از نظر  بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی، دومین استان کشور محسوب می شود و ۷۱ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: امسال۹۵۰ هزار مورد مراجعه به مراکز درمانی داشته‌ایم، که این عدد در سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ مراجعه بوده است.

کد خبر 402482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    خدا رحمت کند و به خانواده داغدارشان صبر عطا نماید