بهره برداری از فاز دوم پارک ترافیک شهرداری یزد در سال ۹۹

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه فاز دوم پارک ترافیک شهرداری به مساحت سه هکتار در کنار پارک کوهستان در حال احداث است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۷ آغاز شده و در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

حمید دهقان در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: فاز یک پارک ترافیک شهرداری یزد در سال ۸۹ در محل انتهای پارک شهدا به مساحت چهار هکتار و مجموعه اداری به مساحت ۱۸۰ متر آغاز به کارکرد.

وی با بیان اینکه مجموعه پارک ترافیک شهرداری یزد به‌منظور فرهنگ‌سازی و آموزش ترافیک به نونهالان و کودکان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این مجموعه با هزینه بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد ریال به‌ منظور فرهنگ‌سازی و آموزش ترافیک به نونهالان و کودکان احداث‌ شده است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد هدف از اجرای طرح پارک ترافیک را ارتقای دانش ایمنی عبور و مرور کودکان و نوجوانان و کاهش خطرات، افزایش ضریب ایمنی از طریق تلفیق آموزش‌های نظری و عملی و ایمنی ترافیک با شبیه‌سازی محیط ترافیکی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: نحوه آموزش به نونهالان و کودکان و نوجوانان هرکدام متناسب با سن و نیاز آموزش‌ گیرنده است و در مرحله تئوری استفاده از مربی کتب، جزوه، فیلم آموزشی و پویانمایی جهت یادگیری متناسب با سن آن‌ها انجام می‌شود.

دهقان در خصوص نحوه آموزش در پارک ترافیک افزود: کودکان در اینجا با عنوان رانندگان آینده در مرحله عملی با حضور در شهرک ترافیک که شبیه‌سازی‌شده از محیط یک شهر است آموزش می‌بینند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های عملی شامل چگونگی عبور از عرض خیابان، دقت به خط‌کشی عابر پیاده، توجه به توقف عابر پیاده هنگام چراغ‌قرمز عابر پیاده و چراغ سبز فرماندهی، عبور هنگام چراغ سبز عابر پیاده، آشنایی با پل‌های عابر پیاده، زیرگذر، نکات ایمنی هنگام سوارشدن در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و آشنایی با تابلوهای علائم رانندگی و سایر موارد ایمنی است.

 دهقان گفت: این آموزش‌ها به تمام مقاطع تحصیلی از مهدکودک، پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به کودکان دارای شرایط خاص همچون کم‌شنوا، نابینا، اتیسم البته با همکاری مربی‌های خودشان انجام می‌شود.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد عنوان کرد: آموزش به کودکان کار، کودکان تحت نظارت اداره بهزیستی و کمیته امداد، کودکان اتباع بیگانه نیز در این پارک ترافیک انجام می‌شود همچنین آموزش بزرگسالان هم جزو برنامه‌های این پارک ترافیک است.

وی گفت: آموزش رانندگی تدافعی یعنی نوعی رانندگی که علی‌رغم شرایط اطراف و اعمال رفتارهای اشتباه راننده‌های دیگر، جان، زمان و پول انسان‌ها را نجات می‌دهد ویژه تمامی کارکنان دولت همچنین بخش‌های خصوصی داشته‌ایم و خوشبختانه استقبال زیادی از این طرح‌شده است.

دهقان گفت: آموزش و بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان حمل نقل عمومی و خصوصی و رانندگان تمامی ادارات استان یزد در حاضر در حال انجام است.

وی گفت: نوبت‌دهی جهت حضور در پارک یا حضور مربی در مجموعه درخواستی مثلاً مهدها از طریق تلفن با مدیر پارک ترافیک انجام می‌شود.

کد خبر 402440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.