احتمال تغییر کاربری حمام علی‌قلی‌آقا باعث نگرانی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگرانی اهل فرهنگ و هنر شهر این است که این موزه که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است پس از واگذاری، کاربری آن نیز تغییر یافته و به نمادی از تجمل و مصرف‌گرایی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در روزهای گذشته خبری نگران کننده درخصوص حمام علی قلی آقا که در اجاره شهرداری بود منتشر شده است.

وی افزود: این مکان تاریخی از سوی اوقاف به بخش خصوصی واگذار شده و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حمام که در محله بیدآباد از عصر صفوی باقی مانده است با شرایط نابسامانی که داشت به تعطیلی کشانده شده بود که از سال ۸۳ توسط شهرداری به موزه مردم شناسی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان پس از ۱۵ سال این مکان را به بخش خصوصی واگذار کرده، ادامه داد: فارغ از مسائل حقوقی که این اجاره ۹۹ ساله دارد، نگرانی‌ها جهت چگونگی حفظ این بنا وجود دارد.

روشن اضافه کرد: نگرانی اهل فرهنگ و هنر شهر این است که این موزه که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است پس از واگذاری، کاربری آن نیز تغییر یافته و به نمادی از تجمل و مصرف‌گرایی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بگذارید فرهنگ در دل محله علی قلی آقا به حیات خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: چنین بناهایی بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی ما هستند نباید با بی توجهی و صرفا به دلایل منفعت مادی به مزایده گذاشته شود.

کد خبر 402352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.