همه بانک‌های اصفهان به چرخه فعالیت بازگشته‌اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: خسارت همه بانک هایی که در اعتراضات اخیر و در پی افزایش نرخ بنزین از سوی شورای هماهنگی سران قوا صورت گرفته بود، احصاء شده و تمام شعبه‌های بانکی آسیب دیده در جریان حوادث اخیر، به چرخه فعالیت خود بازگشته اند.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خسارت دیدن تعدادی از شعب بانک‌های استان اصفهان در جریان اعتراضات اخیر در پی افزایش نرخ بنزین، اظهار کرد: خسارت وارده به تمام شعب بانک های مختلف در جریان اعتراضات اخیر، احصاء شده است. همچنین خسارت بانک هایی که پیش از شکل گیری اعتراضات بیمه شده بودند، توسط بیمه‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: خسارت بخشی از شعب بانکی استان اصفهان که تا پیش از شکل گیری اعتراضات اخیر اقدام به ثبت بانک در بیمه های کشور نکرده بودند نیز طی مذاکراتی برای بررسی و پرداخت به مدیریت امور شعب همان بانک در پایتخت منعکس شده است.

از تکرار چنین حوادثی جلوگیری می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه تمام بانک‌های آسیب دیده در روند اعتراضات اخیر به چرخه فعالیت بازگشته اند، تصریح کرد: قصد داریم با عبرت گرفتن از اتفاقات اخیر و بکارگیری شیوه‌های نوین تامین امنیت و حفاظت اماکن عمومی در نظام حفاظت فیزیکی شعبه‌های بانکی استان اصفهان، از تکرار این حوادث در اصفهان جلوگیری کنیم.

قاضی عسگر اضافه کرد: در صورتی که نظام حفاظتی شعب بانکی در سراسر کشور بر اساس شیوه های مدرن و به روز تامین امنیت تقویت شود دیگر شاهد بروز این اتفاقات و حوادث نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پس از  آرام شدن شهرها و فروکش کردن موج اعتراضات، برخی مقامات ارشد بانک مرکزی به یکی از رسانه های داخلی گفته بودند: "هفته ای که شاهد اعتراضات در خیابان های کشور بودیم، حداقل ۹۰۰ شعبه بانک در سراسر کشور دچار خسارت‌های جزئی و کلی شده‌اند. اکنون و به رغم گذشت تقریبا یک ماه از این حوادث هنوز آمار دقیقی از تعداد خودپردازهای آسیب‌دیده منتشر نشده اما تخمین‌های اولیه بانک مرکزی از تخریب کلی یا جزئی دست‌کم سه هزار خودپرداز بانکی حکایت دارد و گمانه زنی های کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد احتمالا در جریان اغتشاشات اخیر، به کل شبکه بانکی، هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است."

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز چندی پس از فروکش کردن آتش اعتراضات در خیابان ها به یکی از رسانه های کشور گفته بود: "اطلاعی ندارم اما دیروز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای از همه بانک‌ها درخواست کرد برای تداوم خدمت‌رسانی به سپرده‌گذاران، هرچه سریع‌تر برای راه‌اندازی شعب و خودپردازهای آسیب‌دیده در نقاط مختلف کشور اقدام کنند.

در نخستین اقدام، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد، شبکه بانکی با وجود تحمل خسارت‌های سنگین ازجمله آتش‌سوزی کامل، تخریب و آسیب‌دیدگی ساختمان‌ها، خودپردازها و اثاثیه و سرقت اموال، که ثروت عمومی بوده و متعلق به تمامی آحاد مردم است از همان ابتدای امر، تمام همت خود را مصروف متوقف نشدن خدمتگذاری به مشتریان کرده و اکنون نیز با بازسازی شعب، استقرار شعب سیار و انتقال برخی عملیات به شعب دیگر، با ظرفیت کامل در خدمت شهروندان سراسر کشور است."

کد خبر 402234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.