برندهای خاطره ساز ایرانی احیا می شود

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: احیای برندهای تولیدی راکدی که مردم با آنها خاطره دارند در دستور کار قرار دارد و برند آزمایش اکنون در حال برون سپاری محصولات خود است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، عباس هاشمی در خصوص موضوع مبارزه با قاچاق کالا، اظهار کرد: بزرگترین مشکلی که صنعت لوازم خانگی را مورد تهدید قرار می دهد، قاچاق است که برای جلوگیری از آن، موضوع کد شناسه کالا و شناسه رهگیری را با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است.

وی با بیان اینکه موضوع اخذ شناسه کالا برای تولیدکنندگان را نیز در حال پیگیری و مدیریت هستیم، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان تا پایان سال شناسه رهگیری خود را نیز اخذ کنند، شبکه موثری برای مبارزه با قاچاق قطعاً در کشور شکل خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص تعمیق ساخت داخل، گفت: ساخت داخل از سیاست‌های اصلی وزارت صمت است و در همین راستا میز تعمیق ساخت داخل لوازم خانگی را با کاهش ارزبری ۲۵۰ میلیون یورویی در نیمه دوم دی‌ماه برگزار می کنیم تا تولیدکنندگانی که به تعمیق ساخت داخل مبادرت ورزیدند و میزان ساخت داخل آنها نیز رقم قابل توجهی است، محصولات تولیدی خود را در قالب قراردادها رونمایی کنند.

هاشمی ادامه داد: میز ساخت داخل در حوزه تاسیسات(صنایع حرارتی –برودتی) را با ۵۰ میلیون یورو کاهش ارزبری پس از میز ساخت داخل لوازم خانگی برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص احیای برندهای تولیدی راکدی که مردم با آنها خاطره دارند، نیز تصریح کرد: این موضوع در دستور کار قرار دارد و برند آزمایش اکنون در حال برون سپاری (out source) محصولات خود است.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اضافه کرد: در گرمسار کلنگ زنی ساخت کارخانه جدید تولید محصولات با برند ارج شروع شده است که البته انتخاب محصول را نیز انجام داده اند و دنبال تولید با این برند هستند.

کد خبر 402146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.