ارزیابی میزان بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی شهرداری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در پروژه ارزیابی کاربست یافته‌های پژوهشی شهرداری، میزان بهره‌گیری از این یافته‌ها ارزیابی و بروندادهای حاصل از بررسی تجارب در سطح ملی و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته ‌است.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه ارزیابی کاربست یافته‌های پژوهشی شهرداری که در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری(جایزه تهران) حائز رتبه برتر شد، اظهار کرد: مدل کاربست با تعیین عوامل مؤثر بر استفاده از یافته‌های پژوهشی، زمینه مناسب برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: به منظور دستیابی به مدل، مسیر دوگانه‌ای طی شده‌ که در گام نخست با استناد به مرور متون و مبانی نظری، اصول قابل بکارگیری در مدل کاربست استخراج شد و در گام دوم بروندادهای حاصل از بررسی تجارب در سطح ملی و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته‌است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مدل ارائه شده پروژه ارزیابی کاربست یافته‌های پژوهشی شهرداری، عوامل مؤثر درون و برون‌سازمانی مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: معیارهای درونی شامل فرهنگ سازمانی، سیاست سازمان، ملزومات پشتیبان، کارآمدی کارکنان، استانداردها و معیارهای بیرونی شامل سیاست‌های کلان، قوانین و مقررات، نگرش و نیازهای ذی‌نفعان است که هم‌افزایی آن‌ها منجر به عملیاتی‌شدن و کاربست پژوهش‌ها خواهد شد.

وی افزود: بر اساس همین چارچوب، معیارها تعیین و در قالب فرم‌های ارزیابی، مبنای سنجش میزان کاربست و بررسی موانع کاربست یافته‌های پژوهشی قرار گرفته‌است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در گام بعدی میزان بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی شهرداری مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه جامعه مورد بررسی در این مطالعه تمام پروژه‌های پژوهشی انجام شده در شهرداری طی سه سال اخیر (بازه زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷) است، گفت: پروژه‌ها بر اساس هفت معیار انجام شرح خدمات به صورت کامل، تاخیر نداشتن در انجام پروژه پژوهشی، همکاری و تعامل مجری، دامنه تاثیر نتایج پروژه، برآورده کردن انتظارات حوزه، انطباق میان اهداف پژوهش با مبلغ آن، انتخاب تیم مناسب برای پژوهش اولویت‌بندی، سپس بر اساس امتیاز کسب شده دو پروژه با موفقیت بیشتر (بالاترین امتیاز) و با موفقیت کمتر (پایین‌ترین امتیاز) انتخاب شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اظهار کرد: فرم‌های ارزیابی کاربست برای پروژه‌های انتخاب شده در ۱۱ جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین و حوزه‌های بهره‌بردار تکمیل و در نهایت توسط گروه کارشناسی مربوطه در مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین تحلیل شده که در صورت کاربست‌ پروژه‌های پژوهشی، بهره‌برداری از یافته‌های آن مشخص و در صورت عدم بکارگیری موانع آن‌ها تعیین می‌شود.

کد خبر 402092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.