سپاهان و ماشین سازی با بیشترین نماینده در جمع ترین‌ها

در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، سپاهان و ماشین سازی بیشترین نماینده را در جمع ترین‌ها داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، همه تیم‌های مدعی به جز استقلال و صنعت نفت دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا رقابت در صدر جدول داغ‌تر از قبل شود. در این هفته سپاهان با پیروزی ۵ بر صفر برابر شاهین به لطف باخت استقلال برابر ماشین سازی به صدر جدول بازگشت و پرسپولیس نیز به لطف گل دقیقه ۹۵ مهدی ترابی به رقابت میلی متری‌اش با سپاهان ادامه داد.

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: صنعت نفت ۲- فولاد ۲

دربی خوزستان بین صنعت نفت و فولاد در حالی برگزار می‌شد که دو تیم در بالای جدول جزو مدعیان کسب سهمیه بودند و این بازی شاید مهم‌ترین بازی هفته بود. دیدار دو تیم خوزستانی اما پر گل و جذاب هم در آمد و در نهایت با پنالتی دقیقه ۹۳ شیمبا، با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا رقبا بیشتر از این نتیجه خوشحال شوند.

تیم هفته: ماشین سازی

شاگردان رسول خطیبی در ورزشگاه آزادی برابر تیم صدرنشین استقلال کار بزرگی کردند و این تیم را در تهران شکست داده‌اند. پیروزی بزرگ ماشین سازی در حالی رقم خورد که این تیم چند هفته پیش نیز برابر تراکتور را شکست داده بود و پرسپولیس را در تهران با تساوی بدون گل متوقف کرده بود.

سرمربی هفته: رسول خطیبی

بسیار سخت است که تیمی در خانه‌ تیم‌های مدعی مثل استقلال و پرسپولیس عقب بیفتد اما در ادامه بتواند به بازی بازگردد و پیروز میدان شود. ماشین سازی اما با سرمربیگری خطیبی موفق به این امر شد و در حالی که با یک گل از میزبان قدرتمند خود عقب افتاده بود، در نهایت با پیروزی ۲ بر یک زمین را ترک کرد تا استقلال را در فصل جاری رفت و برگشت شکست داده باشد.

دروازه‌بان هفته: حامد لک

حامد لک، دروازه بان ماشین سازی با اینکه در بازی با استقلال یک گل خورد اما با مهارهای زیبایش نقش بسزایی در پیروزی ماشین سازی در خانه استقلال داشت و بهترین دروازه‌بان لیگ در هفته شانزدهم بود.

مدافع هفته: سعید آقایی

پس از چند هفته دوری از ترکیب ثابت سپاهان به دلیل مصدومیت، آقایی در بازی با شاهین به ترکیب ثابت تیم سپاهان بازگشت و علاوه بر اینکه در کلین شیت تیمش نقش داشت یک پاس گل هم برای خود ثبت کرد تا با نمره ۷.۷۵ بهترین مدافع لیگ در هفته شانزدهم از نگاه متریکا باشد.

هافبک هفته: مهدی ترابی

مهدی ترابی باز هم برای پرسپولیسی‌ها در این فصل پیام آور شادی و البته ۳ امتیاز بود و این بار به لطف گل دقیقه ۹۵ او، پرسپولیس ۳ امتیاز خارج از خانه دیگر را بدست آورد. در دیداری که پرسپولیس می‌رفت تا در خانه پارس جنوبی به تساوی یک بر یک برسد مهدی ترابی یک بار دیگر برای پرسپولیس گلزنی کرد تا با نمره ۸.۵۹ بهترین هافبک لیگ در هفته شانزدهم لقب بگیرد. این هفته محمدرضا حسینی، هافبک سپاهان هم با دو پاس گل و تاثیر مستقیم روی اخراج بازیکن شاهین، دیگر هافبک برتر بود.

مهاجم هفته: کی‌روس استنلی

بعد از هفته‌ها ناکامی در امر گلزنی، کی‌روس در دیدار با شاهین بوشهر ۳ بار موفق به گلزنی شد تا اولین هتریک خود را با لباس سپاهان ثبت کرده باشد و در جدول گلزنان نیز خود را ۶ گله کند. کی‌روس همچنین بازیکن برتر هفته هم لقب گرفت.

گل هفته: محمد کریمی

گل پنجم سپاهان به شاهین بوشهر یکی از گل‌های خاص تاریخ لیگ برتر بود که به لطف دید باز محمد کریمی و ضربه بی نقص و دقیق او به ثمر رسید. هافبک جوان سپاهان که از میانه میدان دروازه شاهین را باز کرد شاید دورترین یا حداقل یکی از دورترین ضربات منجر به گل تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند.

اشتباه هفته: شهاب گردان

شهاب گردان، دروازه بان فولاد در دربی خوزستان بین صنعت نفت و فولاد روی دفع توپ اشتباه مهلکی انجام داد و با کوبیدن توپ به مهاجمی که عمل پرس را روی دروازه‌بان انجام داده بود زمینه ساز باز شدن دروازه‌اش شد. گردان البته خوش شانس بود که این اشتباه با گل دقایق پایانی فولاد منجر به شکست این تیم نشد.

موقعیت از دست رفته هفته: مرتضی تبریزی

مرتضی تبریزی، مهاجم استقلال در دقیقه ۹۶ دیدار برابر ماشین سازی شانس این را داشت که با ضربه سر از دو قدمی دروازه، دروازه بدون دروازه‌بان ماشین سازی را باز کند تا تیمش از شکست فرار کند اما ضربه بی دقت تبریزی به بیرون رفت تا هواداران خشمگین استقلال همه کاسه کوزه‌های این شکست را سر تبریزی بشکنند.

کد خبر 402085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.