سالن اجلاس به بهره‌بردار نیاز دارد

شهردار اصفهان گفت: سالن اجلاس اصفهان نیازمند بهره بردار است و دولت باید در این زمینه همکاری داشته باشد.

به گزارش ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در نشست هم اندیشی با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن همایش‌های بین المللی اصفهان با بیان اینکه قرار بود در سال ۹۱ دولت ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از سالن اجلاس پرداخت کند، اظهار کرد: از این پول تنها ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد و این امر منجر به تعطیلی این پروژه تا قبل از این دوره مدیریت شهری مواجه شد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۳۸۴ میلیارد تومان پول برای پروژه اجلاس پرداخت کرده‌ایم، اضافه کرد: در حال حاضر  تمام بدهی‌های قبلی را تسویه کرده‌ایم و در بودجه سال ۹۹ نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه برآرود شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه کار فوق العاده‌ای است و در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اضافه کرد: نحوه بهره برداری از این پروژه نگرانی ما است چرا که باید زیر ساخت‌های تکمیل این مجموعه نظیر فرودگاه نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان این مجموعه را نیمه تمام رها کرد چراکه با این وجود نمی‌توانیم از داشته‌هایمان بهره برداری کنیم، ادامه داد: مدیر منطقه ۶ بر روی این پروژه متمرکز شده و متعهد شده است که این پروژه را به اتمام برساند؛ دغدغه ما مسائل مالی است که حل خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی قول بازدید این پروژه را در هر بار سفر به اصفهان داده است، گفت: از روزی که وی وارد مجموعه راه و شهرسازی شده است هر مساله‌ای که به وجود آمده به راحتی حل شده و یقین دارم با اراده‌ای که این وزیر دارد، بتوانیم رینگ چهارم را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی برای بهره برداری از سالن اجلاس کار می کنند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ابتدای سال آینده، مجموعه سالن‌های این پروژه را افتتاح ‌کنیم، از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم در ارتباط با بهره بردار به ما کمک کند.وزیر امور خارجه در خارج از کشور برای احداث این پروژه چند جلسه ترتیب دادند و اکنون ما به بهره بردار نیاز داریم.

شهردار اصفهان وجود سیستم صوتی قوی برای این سالن را یکی از ضروریات دانست و ادامه داد: قبل از اینکه این مجموعه ساخته شود، بسیاری از تجهیزات خریداری شد که اکنون جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه تعیین کاربری‌ها باید انجام شود، خاطر نشان کرد: ما در این مجموعه منطقه دیپلماتیکی تعریف کردیم تا کشورهایی که کنسولگری ندارند در این مجموعه، کنسولگری احداث کنند؛ همچنین این مکان می‌تواند به یک مجموعه تجاری تبدیل شود که شرکت‌های بازرگانی بتوانند در آن فعالیت کنند.

سالن اجلاس ماهانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

همچنین، ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری اصفهان است که در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار احداث شده است و موقعیت آن در جنوب شرقی شهر اصفهان و در کمر بندی شرقی غربی حلقه حفاظتی قرار دارد.

وی افزود: اوایل سال ۹۰ با تصویب دولت وقت مقرر شد برای برگزاری سران اجلاس کشورهای غیر متعد مکانی احداث شود که در آبان سال ۹۲ این موضوع به تصویب رسید و زمین به شهرداری اصفهان تحویل داده شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: قرار بود تا آبان ۹۱ سالن اصلی این مجموعه تمام شود، ولی متاسفانه با تغییر سیاست کمک دولت حذف شد و شهرداری آن زمان تصمیم گرفت با هوشیاری خودش و متناسب با درآمدی که دارد این کار را آغاز کند. از سال ۹۰ ادامه کار آغاز شد و تا سال ۹۳ هم این حرکت، حرکت مثبتی بود. از سال ۹۴ تا ۹۷ در سرعت اجرای پروژه تعلل به وجود آمد و بودجه زیادی که لازم بود، محقق نشد. از نیمه دوم سال ۹۷ با دستوری که شهردار دادند تقریباً این پروژه خوب پیش رفت و در سال ۹۸، ۱۶ برابر نسبت به سال قبل پیشرفت داشت.

وی گفت: این پروژه از دو بخش سالن اصلی و جنبی تشکیل شده و بخشی دیگر هتل و تجاری است. به دلیل کمبود بودجه در این بخش پیشرفت چندانی نداریم و بخش‌هایی از آن باقی مانده است. تمام بودجه‌ای که تا به حال صرف شده است از بودجه شهرداری بوده و ما تا کنون ۲۰ تا ۲۵ میلیارد قرارداد تکمیل شده و در حدود ۲۸۰ میلیارد هم قرارداد در دست اقدام داریم که قرار است تا پایان سال ۹۹ این پروژه را که ۶۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد تکمیل کنیم.

مظفر با بیان اینکه ماهانه ۲۰ میلیارد تومان می‌خواهیم تا بتوانیم تا سال ۹۹ این پروژه را به بهره برداری برسانیم، تصریح کرد: اجرای این پروژه برای شهرداری اصفهان بسیار سنگین است و انتظار می‌رود با توجه به اینکه این پروژه ملی و بین المللی است با بالاترین استانداردهای روز ساخته شود، بر همین اساس سعی می‌کنیم که با متد روز پیش رویم  تا پشیمان نشویم. انتظار می‌رود باکمک هایی که به این بخش می‌شود بتوانیم پروژه را در وقت معین به بهره برداری برسانیم.

کد خبر 402066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.