گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان به مهم‌ترین مسائل داخلی و خارجی کشور اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مهم‌ترین رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را بررسی و به تحلیل اوضاع منطقه و کشور پرداختند که در زیر گزیده‌ای از آن را می‌خوانید:

ضرورت توجه به فریضه نماز

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه اسلامی سستی در نماز است و این درحالیست که باید نسبت به این فریضه حساس باشیم و حوزه‌های علمیه باید برای ترویج این فریضه تلاش بیشتری انجام دهند.

وی ادامه داد: مراکز علمی نیز باید از مدارس ابتدائی تا دانشگاه به مسئله نماز بپردازند، اما متاسفانه ساعت نماز کلاس‌های درس بر گزار است و این مسئله بدان معناست که در ترویج این فرهنگ الهی سستی می‌شود از این رو مسئولان آموزش وپرورش باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: براساس گزارشات ارایه شده متاسفانه بعضی از مدارس در بخش باغبهادران حتی نمازخانه درخور شان ندارد، اما مسئولان امر نسبت به برخی مسائل دیگر حساس هستند، آنان نسبت به جسم و نیازهای جسمی مخصوصا اگر از طرف بهداشت جهانی باشد دست و پای خود را گم می‌کنند، اما نسبت به نماز بی توجه هستند و این درحالیست که امروز دشمن بر روی دانش‌آموزان سرمایه گذاری کرده است.

فرهنگ گفت: برای انتقال فرهنگ نماز باید به اقتضای سن افراد کارهای فرهنگی انجام  شود و چنانچه برخی جوانان نسبت به نماز بی‌اهمیت باشند باید فلسفه نماز را برایشان تبیین کرد، چراکه اگر به موضوع نماز وعبادت در جامعه اهمیت داده شود جامعه اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای عراق و لبنان گفت: آمریکا و عوامل و مزدوران ان در منطقه و داخل کشورهای اسلامی مخصوصا لبنان، عراق و ایران به دنبال اجرای پروژه هستند به نام پروژه بی دولت کردن این کشورها برای تضعیف جبهه مقاومت هستند.

دشمن به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات است

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی امروز جنگی چندضلعی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده اند و در دو سال اخیر به دنبال رو در رو قرار دادن افکار عمومی در برابر نظام هستند. 

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه، گرانی‌های تصنّعی، حملات امنیتی و روانی و تشدید محاصره اقتصادی و... نیز در راستای این جنگ چندضلعی اجرایی شده و قطعه‌ای از جورچین آشوب‌های اخیر نیز کشاندن اغتشاشات به انتخابات بود. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد:دشمنان در جورچین آشوب‌های ایجاد شده به دنبال تاخیر در برگزاری انتخابات از موعد قطعی خود(دوم اسفندماه) بود که این هدف با هوشمندی امام و امت، به یک شکست راهبردی تبدیل شد. 

سرافراز ادامه داد: کاهش مشارکت و حضور حداکثری مردم، هدف دیگر دشمن دراین مرحله بوده که توجه به توطئه‌های رنگارنگ استکبار و پیاده نظام داخلی او بسیار لازم و ضروری است. 

وی اضافه کرد: تشکیل کمپین تحریم انتخابات، تشدید فشار بر شورای نگهبان برای کوتاه آمدن در نظارت استصوابی، تخطئه شیطنت آمیز نظارت و نقش شورای نگهبان، عملیات ایذایی با نامه‌نگاری و جلسات و نشست‌های مختلف در باره انتخابات آینده، بخشی از این بازی‌های سیاسی و تمهیدات موذیانه برای کاهش حضور مردم در انتخابات آینده است. 

هوشیاری رهبری توطئه دشمن را خنثی کرد

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید از بزگان دینی پیروی کند.

وی با بیان اینکه نماز راهی برای پایش دین است و به حفظ هوای نفس از آلودگی‌ها کمک می‌کند، گفت: در مواقع پنج‌گانه باید نماز را برپا کرد تا موجب طهارت و پاکی انسان شود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اگر یک صدم از هزینه‌ها در اقامه نماز صرف شود آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: نماز موجب خودسازی و پاکی روح و جسم و آرامش قلب‌ انسان می‌شود و در جماعت خواندن آن باید اهتمام ورزید.

کرامتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه، افزود: با هوشیاری مقام معظم رهبری و دستگاه‌های امنیتی از گسترش آشوب اغتشاشگران جلوگیری شد.

کشور به نمایندگانی مؤمن و امانت‌دار نیاز دارد

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) و تبریک سال جدید میلادی به هموطنان مسیحی، اظهار کرد: حقیقت حضرت عیسی (ع) و مادر بزرگوارش حضرت مریم (س) آن چیزی است که در قرآن آمده و ایشان بشارت دهنده به نبوت حضرت محمد(ص) و از یاران حضرت مهدی (عج) در هنگام ظهور خواهد بود.

وی با اشاره به سوم دی، روز تشکیل ثبت احوال و روز ملی ثبت احوال، افزود: ثبت وقایع حیاتی همانند ولادت و وفات جهت داشتن آمار دقیق به منظور برنامه ریزی مفید برای پیشبرد اهداف یک جامعه ضروری است.

امام جمعه بادرود با اشاره به پایان مرحله اول بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم در هیئت‌های اجرایی، گفت: همه باید تلاش کنیم در درجه اول مردم را به حضور حداکثری و شرکت پر شور در انتخابات و بعد از آن به انتخاب اصلح دعوت کنیم.

قاسمی اظهار کرد: یک نماینده ارزشی چه اصولگرا و اصلاح طلب و چه مستقل باید ویژگی‌های مثبت و شایسته‌ای داشته باشد تا بتواند به وظیفه سنگینی که به عهده او گذاشته می‌شود به خوبی عمل کند، نخستین ویژگی یک نماینده خوب و درستکار امانت داری است که بر اساس قران مومنان کسانی هستند که امانت دارند لذا نماینده مجلس شورای اسلامی باید مومن باشد.

وی افزود: دومین ویژگی نماینده خوب و درستکار و امین، صداقت با موکلان خود است حتی نسبت به کسانی که رای ندادند نسبت به آنان مهربان باشد و کار کند شاکر مردم و سپاسگزار مردم و قدردان مردم باشد که به او اعتماد کردند.

استیضاح ترامپ، دسیسه سیاسی رهبران آمریکا

حجت الاسلام اصغر رضوانی در خطبه های نماز جمعه دهاقان اظهار کرد: توجه به مردم در شرایطی که تحمل مشکلات  برایشان دشوار است مهم‌ترین وظیفه مسئولان است، چنانچه می‌توانند از صندوق ذخیره ارزی با اجازه مقام معظم رهبری پولی برداشت و به وضعیت مردم رسیدگی کنند.

وی با اشاره به وضعیت کودکان کشور افغانستان، براساس گزارش یونیسف از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی، شش هزار و ۵۰۰ کودک افغانی کشته و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر زخمی یا معلول شده‌اند.

امام جمعه دهاقان ادامه داد: هرکجا آمریکا و استکبار پاگذاشته این اقدامات بی‌شرمانه اتفاق می‌افتد و کسی پاسخگو نیست.

رضوانی استیضاح ترامپ را بازی سیاسی سیاستمداران آمریکایی دانست و عنوان کرد: آنها این سناریو را چیده‌اند تا بعضی اقدامات خود را توجیه کنند، باید بدانیم در جهانی زندگی می‌کنیم که اگر خودمان به فکر خود نباشیم، دشمنان ما را نابود می‌کنند.

رهبران آمریکا فاسد و ستمگر هستند

حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران به استیضاح ترامپ توسط نمایندگان مجلس آمریکا اشاره و اظهار کرد: این اتفاق کشور آمریکا را دچار مشکل می‌کند و موجب صدمه‌هایی برای آن‌ها است.

وی افزود: استیضاح ترامپ ساختار نامناسب مدیریتی آمریکا را در این مدت نشان می‌دهد و چهره واقعی ظالمانه آن‌ها و سومدیریت در مدیریت کشور خودشان را به تصویر می‌کشد.

امام‌جمعه تیران ادامه داد: رییس جمهورهای آمریکا به فساد و رفتارهای ظالمانه مشهور هستند؛ ترامپ نیز به جای رسیدگی به نیازهای کشور خود به مسایل ایران و جنگ بین ملت‌ها پرداخت.

دشمن به دنبال ترویج روحیه ناامیدی در بین مردم است

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دولت‌آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: امروز با دو پروژه از دشمنان داخلی و خارجی نظام مواجه هستیم که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم، پروژه اول مایوس کردن مردم از نظام اسلامی پروژه دوم نفی سلامت انتخابات و مایوس کردن مردم از نظام اسلامی و خدمات آن است.

وی گفت: این دسیسه‌های دشمن اقدام تازه‌ای نیست، اما در برهه کنونی با شدت بیشتری به آن پرداخته شده، خصوصاً با توجه به گرانی بنزین و مشکلات ناشی از رکود اقتصادی می‌بینیم دشمن با تبلیغات وسیع روی ناکارآمدی نظام کار می‌کند و از طریق فضای مجازی و ماهواره به دنبال مایوس کردن مردم است.

امام جمعه دولت آباد افزود:  همه باید به تلاش‌های نظام در زمینه خدمت به مردم توجه داشته باشیم و رسیدگی به فقرا و محرومان که از طریق نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی انجام می‌شود را تشریح و تبیین کنیم.

دوری مسئولان از مردم به ارکان نظام لطمه می‌زند

حجت الاسلام حسن نظری در خطبه‌های این هفته شهر گرگاب اظهار کرد: باید مردمی بودن سرلوحه مسئولان باشد و در همه احوال و امور به مشکلات و درخواست‌های مردم گوش داده و رسیدگی کنند.

وی گفت: حضرت علی علیه‌السلام در نامه‌ ای خطاب به مالک اشتر در زمان مسولیتش فرمود: دوری مسئولان از مردم ظلم به آنها است و سبب نشناختن صحیح و دقیق مشکلات و نیازهای آنها می‌شود و در نتیجه نمی‌توان تصمیم گیری صحیح و مورد نیاز جامعه و مردم گرفته شود.

امام جمعه موقت گرگاب گفت: متاسفانه دوری مسئولان از مردم سبب شده، برای تامین بودجه در کشور بدون اطلاع مردم وکار کارشناسی قیمت بنزین یک شبه گران شود و به اقشار مختلف مردم فشار اقتصادی زیادی وارد شود و بدنبال آن بخشش مالیاتی برای هنرمندان پر درآمد در نظر گرفته شود و این خیانت و ظلم به مردم به واسطه دور بودن از مردم است.

کد خبر 402026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.