رشد ریالی ۱۸ درصدی صادرات استان اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان در هشت ماهه نخست امسال بالغ بر یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار بوده و بر اساس آمار مستند، افزایش ۴۴ درصدی وزنی و ۱۸ درصدی ریالی صادرات استان اصفهان حاصل تلاش رزمندگان جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق، شامگاه امشب_۲۸ آذرماه_ در همایش تقدیر از واحد های صادر کننده نمونه و ممتاز استان اصفهان که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس جلساتی که با فعالان اقتصادی و صعنتی استان اصفهان برگزار شده، وزارت صمت باید بر رفع موانع و محدودیت ها و تاکید بر توسعه صادرات با کشور های همسایه، تمرکز کند و استان های معینی برای ارتباط تجاری با کشورهای همسایه معرفی کند.

وی افزود: استان اصفهان آمادگی دارد تا صادرات ایران به چندین کشور همسایه و غیر همسایه را مدیریت کند و باید در ساختار اداری کشور به سمت شرکت های مدیریت صادرات تخصصی حرکت کنیم و بر اساس پیگیری های جدید اتاق بازرگانی توسعه این شرکت ها در منطقه جغرافیایی استان اصفهان در حال بررسی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه صادرات خدمات فنی مهندسی به صورت جزیره ای صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: از وزارت صمت برای اعطای مجوز برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی با محوریت استان اصفهان درخواست داریم. تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه تامین مواد اولیه بخش پتروشیمی مشکلات بسیاری دارند و ۱۲ دستگاه اجرایی استان برای حل مشکلات اقتصادی فعالان صنعتی همکاری می کنند.

موفق اضافه کرد: میزان صادرات استان در هشت ماهه نخست امسال بالغ بر یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار بوده و بر اساس آمار مستند، افزایش ۴۴ درصدی وزنی و ۱۸ درصدی ریالی صادرات استان اصفهان حاصل تلاش رزمندگان جنگ اقتصادی است.

نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در استان اصفهان تشکیل می شود

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به دستاورد های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس گزارشات یک منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان تشکیل شده و هیئت رئیسه و هیئت اجرایی آن نیز مشغول به کار شده اند و یقین داریم که می توانیم این منطقه را به عنوان نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور معرفی کنیم.

وی افزود: طلاسازان استان اصفهان در حوزه صادرات مظلوم واقع شده اند و مشکلات و مسائل بسیار زیادی دارند و بانک ها هنوز نتوانسته اند ضوابط خود را با شرایط جنگ اقتصادی مندرج کنند.

استاندار اصفهان با گلایه از روابط عمومی اتاق بازرگانی و استانداری اصفهان در خصوص نحوه اطلاعرسانی پیرامون اطلاعات تسهیلات اقتصادی و مالی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات ما در این استان خام فروشی است و در استان اصفهان نبودن قیر مشکلات زیادی را برای استان به وجود آورده است. صنعتگران اصفهان به رغم همه مشکلات تعداد ۱۰۸۹ قلم صادراتی را به بیش از۹۰ کشور دنیا صادر کرده اند.

کد خبر 401964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.