رعایت نکات ایمنی مهم در مورد نصب وسایل گازسوز در فصل سرما

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: با توجه به کاهش دما، سرد شدن هوا و استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می‌شود که باید نکات ایمنی را در این خصوص جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، ابراهیم شاد قوشچی با اشاره به شروع فصل سرما جهت جلوگیری از حوادث گازگرفتگی و انفجار، اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم به موارد ایمنی در نصب بخاری‌ها توجه کنند.

وی کنترل دودکش‌های پشت‌بام قبل از نصب بخاری، استفاده از دودکش‌های به شکل H، که حدود ۶۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر از کف پشت‌بام ارتفاع داشته باشد، استفاده از لوله بخاری‌های فلزی جهت نصب به دیوار و استفاده حداکثر از دو زانویی که اگر در هنگام نصب زانویی درزی در دیوار مشاهده شد توسط چسب‌های درزگیر ضد حریق پوشش داده شود، استفاده از شلنگ‌های استاندارد به طول ۱۲۰ سانتیمتر و با بست‌های فلزی جهت نصب به شیر گاز و بخاری، اطمینان حاصل از عدم نشت گاز در اتصالات با استفاده از کف صابون را از نکاتی عنوان کرد که برای جلوگیری از خطرات احتمالی گاز گرفتگی و انفجار باید رعایت شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تصریح کرد: اگر شعله بخاری آبی و لوله بخاری داغ باشد یعنی نصب بخاری با موفقیت انجام شده، در غیر اینصورت در نصب مشکلی وجود دارد.

شاد قوشچی گفت: منازلی که از درب و پنجره‌های دوجداره استفاده شده حتما باید دارای تهویه مناسب باشد تا هوای مناسب جهت تنفس تامین شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: حتما از سنسورهای نشت گاز طبیعی و گاز کربن منواکسید در منزل استفاده شود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز حادثه با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تماس بگیرند.

کد خبر 401923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.