سد معبر، تضییع حقوق شهروندی است

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: استفاده از معابر، خیابان‌ها و پیاده‌روها حق عمومی تمامی شهروندان است و در این زمینه شهرداری وظیفه جلوگیری از سد معبر این مکان‌ها را بر عهده دارد چون در واقع سد معبر تضییع حقوق شهروندان است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قربانیان تبریزی اظهار کرد: معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز طیف گسترده‌ای از وظایف نهاد خدمتگذار شهرداری را بر عهده دارد و یکی از اصلی‌ترین بازوان مدیریت شهری تبریز است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از تداوم اجرای طرح‌های ضربتی جمع‌آوری سد معبر مغازه‌ای، لایروبی کانال‌ها و آبروها و پاکسازی معابر در مناطق دهگانه کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: نیروهای معاونت خدمات شهری در مناطق دهگانه شهرداری و همچنین سازمان‌های مرتبط زحمات زیادی را برای پاکیزگی و زیبایی شهر متحمل می‌شوند.

قربانیان تبریزی تصریح کرد: استفاده از معابر، خیابان‌ها و پیاده‌روها حق عمومی تمامی شهروندان است و در این زمینه شهرداری وظیفه جلوگیری از سد معبر این مکان‌ها را بر عهده دارد چون در واقع سد معبر تضییع حقوق شهروندان است.

وی افزود: رفع سد معبر مغازه‌ای یکی از مسائلی است که مورد توجه عوامل خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز بوده و نیروهای خدوم این معاونت از هفته جاری اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سدمعبر مغازه‌ای را در مناطق دهگانه آغاز کرده‌اند.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نیروهای خدمات شهری شهرداری تبریز در مرحله نخست با تذکر کتبی به مغازه‌دارانی که اقدام به سدمعبر کرده‌اند به صورت کتبی اخطار می‌دهد و در صورت توجه نکردن، بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری با متخلف برخورد خواهد شد.

قربانیان ادامه داد: وظیفه داریم معابر و پیاده‌روها را برای استفاده عمومی آماده نگه داریم و طبیعتا با مقابله با تجاوز به حقوق عمومی و حفاظت از معابر به عنوان ملک عمومی در راستای صیانت از حق طبیعی شهروندان حرکت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هدف اصلی معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز، ایجاد محیط زندگی سالم برای شهروندان است.

کد خبر 401904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.