۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
استایل وینتیج چیست؟

هنوز تعریف دقیق و جامعی از استایل وینتیج در لباس ارائه نشده است. اما به سبک و استایلی گفته می‌شود که مختص به یک دوران خاص است و مجدد در شرایط و زمانی بعد از بازه زمانی خود، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوران سبک استایل وینتیج، به چیزی حدود ۲۰ تا ۱۰۰ سال پیش باز می‌گردد. یعنی حدوداً از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۰ میلادی. هر چیزی که در دنیای مد، یادآور اکسسوری ها، مدل‌ها و سبک‌های آن دوران باشد، وینتیج نام دارد. مفهوم وینتیج بسیار سیال است و با گذر زمان تغییر می‌کند. زیرا هر دهه‌ای که می‌گذرد، دوران تازه‌ای از وینتیج آغاز می‌شود. در نتیجه این استایل و سبک پوشش و مد، بسیار متنوع و گسترده است.

نکاتی در مورد استایل وینتیج

اگر به پوشیدن لباس‌های قدیمی علاقه دارید، می‌توانید استایل وینتیج را برای خود انتخاب کنید. لباس پوشیدن به این سبک، لزوماً به معنای پوشیدن لباس‌های کهنه و قدیمی نیست، بلکه به آن معناست که سراغ لباس‌هایی بروید که با الهام از لباس‌های قدیمی طراحی شده‌اند. اگر تصور می‌کنید هنوز برای پوشیدن لباس‌های قدیمی آماده نیستید، می‌توانید از چیزهای کوچک‌تر استفاده کنید. مثلاً یک لباس کاملاً مدرن را با یک دستمال گردن یا کلاه سبک وینتیج سِت کنید. و یا یک دستمال گردن حریر دور گردن بپیچید.

برخی از برش‌ها در لباس‌ها هم متعلق به قدیم‌ترها هستند و می‌توانید در سبک وینتیج دوباره آنها را در لباس‌هایتان به کار ببرید. حواستان باشد که سر تا پا لباس قدیمی نپوشید و آنها را با لباس‌های مدرن ترکیب کنید. مثلاً اگر در قسمت بالاتنه از یک شومیز قدیمی استفاده می‌کنید، آن را با یک شلوار مدرن و امروزی سِت کنید و برعکس. گاهی نیز می‌توانید لباس‌های قدیمی را با زیورآلات و اکسسوری های مدرن ترکیب کنید تا استایل وینتیج را به درستی به کار ببرید.

تفاوت استایل وینتیج و کلاسیک

استایل کلاسیک و قدیمی با وینتیج تفاوت معنا داری دارد. استایل کلاسیک در دوران جدید هم مورد استقبال واقع می‌شود و لباس‌ها، کفش‌ها و... که در گذشته استفاده می‌شدند هنوز هم طرفدار دارند و پوشیده می‌شوند. اما استایل وینتیج، استایلی است که لباس‌ها و سبک پوشش موجود در آن دیگر استفاده نمی‌شود و مشخصه‌هایی داشته است که آن را از لباس‌های فعلی در دنیای مد و فشن متمایز می‌کند.

کد خبر 401885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.