بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای بارش‌های زمستانه

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای بارش‌های زمستانه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی اظهار کرد: در عملیات زمستانه سال جاری بیش از ۲۹۰ دستگاه ادوات برف روب به جهت برف روبی معابر اصلی، فرعی، نمک پاشی مکانیزه و بارگیری نمک بکارگیری می شود.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۲ دستگاه برف روب سنگین جهت معابر اصلی بیش از ۱۱۵ دستگاه برف روب نیمه سنگین و سبک جهت برف روبی معابر فرعی، ۳۲  دستگاه نمک پاش مکانیزه، بیش از  ۳۱ دستگاه ادوات و ماشین آلات بارگیری نمک اعم از لودر و مینی لودر است همچنین بیش از پنج هزار نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری و بیش از ۱۱۵۰ نفر در حوزه فضای سبز با توجه به سطح و میزان بارش برنامه ریزی و بکارگیری می شوند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: در همین راستا پیش بینی لازم به منظور بکارگیری بیش از ۸۰ دستگاه ماشین آلات نمک پاشی دستی و درصورت نیاز بارگیری برف از سطح شهر نیز صورت پذیرفته است و در بخش ماشین آلات فضای سبز ۱۲۵ نیسان، ۱۷۰ اره موتوری، ۱۳۳ اره تلسکوپی و ۱۷۴۸ پارو نیز بکارگیری می شود.

 یعقوبی تصریح کرد: درحال حاضر حدود ۱۱۰۰۰ تن نمک در انبارهای مناطق ذخیره شده است که در مواقع نیاز به منظور یخ زدایی معابر از آنها استفاده خواهد شد.

معاون شهردار مشهد با اشاره به مقابله با مشکلات ناشی از بارش باران و پیشگیری از مشکلات بارش‌های سیل آسا اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ هزار متر طول کانال سرپوشیده جمع آوری آب‌های سطحی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت که از این میزان حدود ۲۰۰ هزار متر طول نیازمند لایروبی شناسایی شد که عملیات لایروبی این کانال‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ریال به پایان رسید همچنین دستورالعمل مقابله با مشکلات ناشی از بارش باران در سال جاری مکتوب و وظایف مناطق در سطوح اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی در خصوص نحوه عملکرد و به کارگیری ادوات از جمله تانکر جمع آوری آبهای سطحی، موتورپمپ، کیسه شن و نیروی کارگری تدوین شد.

کد خبر 401857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.