۵۸۶۱ نفر در اصفهان آزمون وکالت می‌دهند

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان آزمون وکالت در استان اصفهان جمعا پنج هزار و ۸۶۱ نفر است که از این میان دو هزار و ۷۴۹ نفر از خانم‌ها و سه هزار و ۱۱۲ نفر از آقایان هستند.

محمدرضا انصاف‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۹۸ مرکز وکلای قوه قضائیه، اظهار کرد: آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه روز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجری انجام فرآیند آزمون وکالت امسال در سراسر کشور مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور است، افزود: در اصفهان چهارحوزه برگزاری آزمون درنظر گرفته شده که از این میان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان مختص شرکت کنندگان خانم و سه حوزه دیگر که شامل دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی واقع در سپاهانشهر، دانشگاه‌های پیام نور مرکز دولت‌آباد و واحد نجف‌آباد است هر کدام دارای دو محل برگزاری آزمون آقایان و خانم‌ها هستند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان تصریح کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان آزمون وکالت در استان اصفهان جمعا پنج هزار و ۸۶۱ نفر است که از این میان دو هزار و ۷۴۹ نفر از خانم‌ها و سه هزار و ۱۱۲ نفر از آقایان هستند.

وی بزرگترین حوزه آزمونی از حیث تعداد داوطلبان در این آزمون را دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی دانست و گفت: دو هزار و ۲۱۸ داوطلب در این حوزه به رقابت خواهند پرداخت همچنین جهت بهتر برگزار شدن آزمون هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های ذیربط انجام شده است.

انصاف‌داران در تشریح مفاد آزمون صبح جمعه، اظهار کرد: تعداد سوالات آزمون ۱۲۰ سوال و مدت پاسخگویی به آن ۱۴۰ دقیقه است، آزمون دارای نمره منفی است که سوالات از دروس حقوق مدنی و امور حسبی، حقوق تجارت، فقه، ثبت و جزای عمومی و آئین‌های دادرسی مدنی و کیفری خواهد بود.

کد خبر 401840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.