بزرگراه گلپایگان- مسجد سلیمان در پیوست یک قانون بودجه قرار گرفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و توسعه‌ای که آلاینده نداشته باشد از اهداف در اجرای طرح‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، علی بختیار شامگاه چهارشنبه در جلسه سرمایه‌گذاری شهرستان، اظهار کرد: مشکلات زیادی که در گلپایگان وجود دارد به دلیل وجود طرح‌های متعدد بی‌برنامه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه جی تی ال دچار مشکلاتی است، افزود: باتوجه به اینکه ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده و همه پروانه‌ها اخذ شده است اما صنعت و معدن و تجارت اعلام کرده که پس از دریاف گزارش ارزیابی زیست محیطی پروانه صادر می‌کند.

بختیار افزود: علی رغم اینکه پروژه ورودی آن گاز طبیعی است و همچنین موجب تولید آب و برق (۶۰مگابایت برق) می‌شود و اشتغالزایی حدود یک هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم را به دنبال دارد اما دستخوش مشکل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مجوزها این است که آثار اجتماعی دارد که مربوط به محیط زیست نمی‌‎باشد و همچنین شهردار گلشهر به نمایندگی از طرف مردم اعلام  کردند که برای این پروژه مشکلی وجود ندارد با این وصف هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگر فته است، گفت: غیر از توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و توسعه‌ای که آلاینده نداشته باشد هدف دیگری نداریم..

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ۲۵ سال گذشته شهرک صنعتی پایه گذاری نمی‌شد امروز پنج هزار اشتغالزایی در خودروسازی و قطعه سازی نداشتیم، از سه ماه قبل تصمیم برآن شد که احداث شهرک صنعتی تهویه مطبوع انجام شود با وجود چالش‌هایی که در مجلس داشتیم.

بختیار با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گلپایگان را مصوب کردیم و تقاضای تخصیص زمین برای این فرآیند را داریم، گفت: با توجه به اینکه در گلپایگان زیرساخت گردشگری نداریم و یکی از آن‌ها هتل است که طبق تصمیمات زمین احداث آن از طریق مزایده واگذار می‌شود.

وی گفت: امسال احداث بزرگراه گلپایگان- مسجد سلیمان را در پیوست یک قانون بودجه قرار دادیم و نیاز به مصوبه ماده ۲۳ دارد که باید انجام ‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص آب گلپایگان ۲۴۸ لیتر برثانیه است در صورتی که به برخی شهرستان‌ها ۲۷۸ لیتر برثانیه و ۴۵۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص داده شده است که باید بازنگری شود.

 منعی برای واگذاری زمین برای شرکت شهرکت‌ها نیست

همچنین محمدحسین شاملو رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار کرد: برای محل شهرک صنعتی تهویه دو گزینه مطرح شد که یا خروج زمین از حریم و از طریق واگذاری توسط منابع طبیعی، زمین به راه و شهرسازی منتقل شود که کار نقشه برداری انجام شده و ظرف دو روز دیگر مراحل واگذاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه منطقه ویژه اقتصادی پس از بازدیدی که صورت گرفت چهار منطقه شناسایی و اطلاعاتش در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار گرفت و منعی برای واگذاری وجود نداشت اما به لحاظ خدمات، تاکید دارند که  زمین اول کنار شهرک باشد منتها ممنوعیت پوشش دارد و قطعا باید در تهران رسیدگی شود.

وی افزود: اراضی کشاورزی واگذاری‌های داخل حریم که سند به نام منابع طبیعی است از ماده ۲۱-۲ و شورای هیات نقل وانتقال توسط وزارت جهاد انجام شود.

کد خبر 401824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.