اکران فیلم مستطیل قرمز در باغبادران

شهردار باغبادران گفت: فیلم مستطیل قرمز با حضور محمدرضا مهدوی، محمد نوازی و پرویز برومند سه تن از بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از بازماندگان حادثه بمباران خونین زمین فوتبال چوار در باغبادران اکران خواهد شد.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از لنجان با اشاره به اکران فیلم مستطیل قرمز همزمان با سالروز دفن شهدای گمنام شهر باغبادران در این شهر، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با زندگی‌نامه و دیدگاه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس سبب ماندگاری و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی ایستادگی در برابر دشمنان خواهد شد.

وی افزود: فیلم "مستطیل قرمز"، برنده مدال بلورین و لوح زرین جشنواره جهانی ایتالیا و از آثار فاخر تولید شده در ژانر دفاع مقدس به شمار می‌آید که حول محور آوارگی شهروندان منطقه ایلام و در دوران دفاع مقدس تولید شده و به حادثه بمباران خونین زمین فوتبال چوار می‌پردازد.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: در بهمن ماه 1365 تعدادی از جوانان استان ایلام برای تقویت روحیه جنگ‌زدگان، مسابقه فوتبالی را در زمین چمن چوار برگزار کردند، اما هواپیماهای رژیم بعث عراق، این منطقه را بمباران کردند که منجر به شهادت یکی از داوران، 10 نفر از فوتبالیست‌ها و چهار تماشگر از جمله سه کودک بی‌گناه شد.

امینی  ادامه داد: این فیلم با حضور محمدرضا مهدوی، محمد نوازی و پرویز برومند سه بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که خود از بازماندگان این حادثه هستند اکران می‌شود.

وی اضافه کرد: قطعا نمایش فیلم‌های فاخر در کنار برگزاری یادواره شهدا می‌تواند نسل سوم انقلاب را با جانفشانی و خدمات ایثارگران، جانبازان و شهدا به خوبی آشنا کند و سبب افزایش بصیرت و آگاهی آنان نسبت به تاریخ و گذشته سرزمینمان شود.

کد خبر 401816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.