اتوبوس مناسب برای خرید وجود ندارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس مناسب برای خرید وجود ندارد، گفت: اینکه می‌گویند بازسازی اتوبوس نتیجه‌ای ندارد در واقع ما چاره‌ای جز بازسازی نداریم، بر این اساس در سال ۹۹ نیز بازسازی ۱۰۰ دستگاه را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز -چهارشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۸- در نشست تشریح رویدادهای قصه آدم و هوا که با حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته حمل ونقل و رانندگان با بیان اینکه همه اقدامات شهرداری باید بر اساس بودجه تعریف شده انجام شود، اظهار کرد: چنانچه اقدامی در زمان  تعیین شده انجام نشود ردیف بودجه آن تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در بودجه سالانه شهرداری خرید اتوبوس را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: سال گذشته این موضوع مورد تأکید شورای شهر بود و قرار است امسال هم از طریق بودجه منطقه شش اتوبوس تهیه کنیم، ضمن اینکه باید توجه داشت امروز قیمت اتوبوس بین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در نوسان است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه یارانه خرید اتوبوس پرداخت نمی‌شود، افزود: از این رو شورای شهر اجازه فروش اوراق مشارکتی برای خرید اتوبوس را صادر کرده و در حال حاضر فروش ۲۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس مناسب برای خرید وجود ندارد، اضافه کرد: اینکه می گویند بازسازی اتوبوس نتیجه ای ندارد درواقع ما چاره‌ای جز بازسازی نداریم، بر این  اساس در سال ۹۶ حدود ۵۰ دستگاه، در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ دستگاه و در سال ۹۹ نیز بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را در دستور کار داریم.

زندآور با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان می‌شود، ادامه داد: تا نوروز سال ۹۹ نیز ۲۴ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به سیستم ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس را در اتوبوسرانی اصفهان بازسازی کنیم، ادامه داد: اتوبوس‌هایی که بازسازی می‌شوند دیگر دودزا نیستند و آلایندگی ندارند آلایندگی موتورسیکلت سه تا هفت برابر اتوبوس است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه "قصه آدم و هوا" با ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی و زیرساختی در راستای کاهش آلاینده‌های هوای اصفهان گام بر می‌دارد، افزود: هدف از این قصه فرهنگ سازی به جهت استفاده مردم از وسایل حمل ونقل عمومی شهر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۱۸۰ هزار وسیله نقلیه درحال تردد است، تصریح کرد: ظرفیت شهر اصفهان کشش این تعداد اتومبیل تک سرنشین یا وسایل شخصی را ندارد، شهر اصفهان دومیلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۶۳۰ هزار خانوار در این شهر سکونت دارند.

زندآور با بیان اینکه در بحث آلودگی هوا نباید مردم را نامحرم بدانیم، افزود: مردم باید نسبت به موضوع آلایندگی سطح شهر آگاه باشند و باید به آنها اطلاع رسانی کنیم که مردم بدانند وضعیت هوای اصفهان در چه وضعیتی است.

وی تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را از مهم‌ترین اهداف شورای پنجم دانست و گفت: امروز حمل ونقل شهر اصفهان نیمی از بودجه چهار هزارو صد میلیاردی شهرداری را به خود اختصاص داده و باید نهایت بهره‌برداری را در این زمینه داشته باشیم.

کد خبر 401759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.