عباس نصر: اراده ای برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیست

نخستین رییس مجمع امور صنفی روزنامه نگاران اصفهان گفت: اگر مسئولان نظام یک شور و حماسه از جانب ملت انتظار دارند باید بهای آن را پرداخت کنند تا مردم تحرک جدیدی بیابند.

عباس نصر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چشم انداز استقبال مردم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به اعتقاد من بیش از ۱۰ درصد مردم آماده شرکت در انتخابات هستند که البته این میزان افزایش خواهد یافت ولی افتخار آفرین نیست.

وی افزود: کیفیت پایین نیروهای داوطلب، سست شدن جایگاه مجلس از جوانب مختلف، ناکار آمد شدن مجلس، استصوابی بودن انتخابات، بی توجهی به مطالبات اصلی مردم و بی نقش بودن در سیاست‌های کلان و سرنوشت ساز، معیشت و اشتغال ضعیف ونارسا، پایین آمدن سرمایه و اعتماد اجتماعی و وجود حوادث ناگوار در این روزگار همگی بستر ساز انجماد وعدم اشتیاق کنونی است.

این تحلیلگرسیاسی ادامه داد: ممکن است برخی از استقبال کم مردم بدشان نیایید تا بازی "۸ سال این باند، ۸ سال آن باند" از دل این انتخابات جان سالم به در ببرد تا جناح راست برای هشت سال کشور را مطیعانه و بی نقد بلکه چاپلوسانه در اختیار بگیرد.

نصر خاطر نشان کرد: به همین دلیل هیچ تاکیدی و درخواست یا دستوری صادر نشد که افراد مؤثر و توانمند کاندیدا شوند؛ مردم و زمامداران هر دو نسبت به مشارکت سرد هستند. شرکت ناگهانی و جهشی مردم به هردلیلی می‌تواند این خواست را بهم بریزد اما اگر مشارکت مردم به صورت جهشی نباشد میزان مشارکت افتخار آفرین نیست بلکه جای تأسف و مسئله دار است و نتیجه آن تکرار ۸ سال جمود و رکود دوران احمدی نژاد است.

وی با اشاره به افزایش اقبال مردم و شرکت در انتخابات گفت: اراده‌ای برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیست. اگر مسئولان انتظار شور و حماسه حضور در انتخابات را از مردم دارند باید بهای آن را پرداخت کنند تا مردم تحرک جدیدی بیابند؛ کارهایی مثل خارج کردن مردم از زیست برجامی، کنار زدن فوری انتخابات استصوابی، آشتی با مردم و آزاد سازی محصوران، آزادی زندانیان سیاسی و...اینگونه امور می‌تواند ملت را به وجد و سرور وادارد.

نخستین رییس مجمع امور صنفی روزنامه نگاران اصفهان خاطرنشان کرد: در واقع اقدامات جهشی در گام دوم انقلاب برای کشور لازم است و مردم منتظر آن هستند اما متاسفانه کسی به فکر آن نیست. باید توان بالانس گری خود را در جهان بالا ببریم و اسیر دامن شرقی‌ها نشویم؛ برای این کار حتماً باید به تجارت جهانی بپیوندیم تا در یک دهکده کوچک به صورت یک خانه تنها و منزوی با سیل گرسنگان دچار نشویم.

نصر اضافه کرد: نباید اسیر ارتجاع داخلی شویم. نباید خود را مرتب در گیر کشاکش‌های جدید با گروهی از مردم کنیم وگرای آن را به خارجی ها بدهیم که به جایی نمی‌رسد؛ باید یک ملت شویم به هرحال در برخی شیوه‌های پیشین تجدید نظر لازم است تا ملت احساس امید و تحرک کنند.

کد خبر 401674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.