استفاده از تجربیات شهر یزد در مناسب سازی

یک شهروند معلول تهرانی با ارسال نامه ای به شهردار تهران از وی خواسته است تا از تجربیات شهر یزد برای مناسب سازی تهران استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده حلمی که پیش از این میهمان جشنواره گردشگری معلولان استان یزد بوده است با ارسال نامه ای به پیروز حنایی، شهردار تهران از وی خواسته است در بحث مناسب سازی شهری و بناهای میراث فرهنگی از تجربیات شهرداری و شورای شهر یزد استفاده کند.

این بانوی معلول در بخشی از نامه خود که تصویر آن در صفحه اینستاگرام سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد منتشر شده است «با بیان اینکه افتخار حضور در یزد، شهر دوستدار معلول و جشنواره گردشگری معلولین را داشته ام، گفت: با پاهای بی حرکتم به اماکنی پا نهادم که حتی تصورش دور از ذهن و بیشتر به رویا پردازی می ماند.

وی افزود: باید اعتراف کنم با بیش از سه دهه معلولیت شدید جسمانی بعنوان شهروند فعال و شاغل این شهر خیلی متاسف شدم که چرا بعد از چهل سال پایتخت کشورم یعنی تهران آغاز کننده این رسالت و نهضت بزرگ نبود؛ البته قصاوت منصفانه حکم می کند منکر اقدامات موثر مسئولین شهری برای کاهش محدودیت های معلولین جسمی و حرکتی پایتخت نباشم.

وی تاکید کرد: بر این باورم که شما و شورای اسلامی شهر تهران و نیز شهرداران و مسئولان شوراهای اسلامی سایر استان ها و شهرها با همفکری و بهره گیری از تجربیات شهر یزد می توانید در آینده نزدیک به معلولین این مرز و بوم نوید ایران، کشور دوستدار معلول را بدهید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشنواره گردشگری معلولین ۱۰ الی ۲۰ آذرماه در شهر یزد برگزار شد؛ در این جشنواره معلولینی از سراسر کشور موفق شدند از آثار باستانی و میراث فرهنگی شهر یزد بازدید کنند. این بنا ها از ماه ها قبل برای حضور گردشگران معلول مناسب سازی شده بود.

کد خبر 401638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.