۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
"تهران به روایت شفاف"

عضو کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه "تهران به روایت شفاف" می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی ماه از طریق ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی shafaf.tehran.ir ارسال کنند.

پریسا مختاباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری مسابقه "تهران به روایت شفاف"، اظهار کرد: این مسابقه به همت شهرداری تهران و با هدف استفاده از داده‌های شفاف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه شفافیت شهرداری تهران با هدف شفاف‌سازی عملکرد شهرداری تهران راه‌اندازی شده است؛ در این سامانه مجموعه‌ای از داده‌های قراردادهای شهرداری، داده‌های بودجه و ... شفاف‌سازی و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مختاباد افزود: کمیته شفافیت شهرداری اقدام به برگزاری مسابقه "تهران به روایت شفاف" در راستای استفاده پژوهشگران، شهروندان و استفاده کسب و کارها از این داده‌ها کرده است تا ظرفیت داده‌هایی که بر روی سامانه شفافیت قرار دارد، شناسایی و نقاط ضعف و قوت آن برای انجام تحلیل‌های داده محور بررسی شود.

عضو کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نحوه شرکت در مسابقه، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را در قالب فایل pdf یا اپلیکیشن تا ۱۵ دی ماه از طریق ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی shafaf.tehran.ir تا ۱۵ دی ماه ارسال کنند؛ علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، اما اکثر داده‌ها، داده‌های شهری تهران است چراکه شرط شرکت در مسابقه،  استفاده از داده‌های سامانه شفاف است و شاید جذابیت آن برای ساکنان سایر شهرها کمتر باشد.

وی تصریح کرد: مسابقه دارای دو بخش ارائه بهترین تحلیل و ارائه بهترین آثار بصری‌سازی است که در هر بخش به سه نفر یا سه تیم برتر جوایز نقدی تعلق می‌گیرد؛ همچنین سه اثر برگزیده در هر بخش، در ویژه‌نامه دی ماه همایش تجربه شفافیت معرفی می‌شوند و در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران نیز ارائه خواهند شد.

مختاباد ابراز امیدواری کرد که از تحلیل‌هایی که در این مسابقه دریافت می‌شود بتواند در بهبود مدیریت شهری استفاده کرد و منبعی برای شفافیت شهروندان باشد؛ در اصل نمی‌خواهیم ارتباطمان با شرکت‌کنندگان را از دست بدهیم و قصد داریم از پتانسیل آن‌ها بیشتر استفاده کنیم.

کد خبر 401622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.