۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
توسعه گردشگری شهری در ساری

شهردار ساری با اشاره به انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ میلادی گفت: با اتمام این پروژه، احداث فاز دوم پارک ملل نیز با چشم‌انداز گردشگری آغاز می شود.

به گزارش ایمنا، عباس رجبی با اشاره به عملیات اجرایی فاز دوم پارک ملل  و اهمیت این پروژه در توسعه گردشگری، اظهار کرد: فاز دوم پارک ملل در زمینی به مساحت ۳۲۰ هکتار در حد فاصل پل کابلی داراب تا پل تنگ لته واقع شده  است  که ۶.۵ کیلومتر مسیر خطی ضلع غربی و شرقی این پروژه را پوشش می‌‍‍دهد.

وی افزود: شهرداری ساری به دنبال زیباسازی شهر و ایجاد زیرساخت مناسب برای آینده شهروندان مرکز استان با رویکرد گردشگری و ارتقای اقتصاد مردم منطقه فعالیت اجرایی این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است که آزاد سازی ۲.۵ هکتار از زمین‌های این منطقه در هفته گذشته برای تسریع در روند احداث آن از اقدامات این شهرداری بوده است.

شهردار ساری با بیان اینکه ۸۰ هکتار فضای دریاچه ، شش هکتار فضای پارکینگ ، ۲۵ هکتار سواره‌رو و ۸۰ هکتار فضای ورزشی ، تفریحی و تجاری برای این پارک در نظر گرفته شده است، گفت: با بهره برداری از فاز دوم پارک ملل ۱۳۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر ساری افزوده می‌شود.

رجبی افزود: اعتقاد داریم برای تحول و برخورداری بیشتر از مزیت گردشگری مرکز استان که قدمت دیرینه ای دارد، باید زمینه ورود سرمایه‌گذار را به این بخش فراهم کنیم تا شاهد ثروت آفرینی از راه گردشگری برای شهر باشیم..

وی با اشاره به انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ میلادی گفت: با اتمام این پروژه ، احداث فاز دوم پارک ملل نیز با چشم انداز گردشگری آغاز می شود.

شهردارساری تصریح کرد: این پروژه دارای پتانسیل‌های طبیعی فراوان از جمله پوشش گیاهی متنوع  و همجواری با کمربندی جنوبی شهر و اتصال به ضلع شرقی است

رجبی با بیان اینکه پروژه فاز دوم ملل با هدف ایجاد شهر زیبا و زیرساخت مناسب برای جذب گردشگر و کسب درآمد در حال اجرا است، ادامه داد: اقدام شهرداری در این زمینه می‌تواند هم منبع درآمد پایداری ایجاد و هم به رونق گردشگری و رونق اقتصاد شهری کمک کند.

رجبی با بیان اینکه بیش از ۶۰ کاربری برای این پروژه تعریف شده است ،اضافه کرد: کاربری‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی ، ورزشی، اقامتی ، آموزشی و خدماتی از کاربری های تعریف شده در این پروژه است.

کد خبر 401555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.