همه آنچه خانم‌ها باید از نیم بوت‌ها بدانند

این روزها نیم بوت های زنانه، جای خود را حسابی در دنیای مد و استایل باز کرده‌اند و از جمله کفش‌های زنانه‌ای هستند که تقریباً با تمام ترکیب‌های لباس و پوشش هماهنگی دارند. نیم بوت به مدل کفش زنانه‌ای گفته می‌شود که مچ پا را در بر بگیرد یا کفشی که پایین‌تر از ماهیچه ساق پا را بپوشاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیم بوت زنانه برای اولین بار در سال ۱۸۰۴ وارد دنیای مد شد و بین سال‌های ۱۸۳۵ تا ۱۸۷۰ به مد آن زمان تبدیل شد. نیم بوت ها از قرن ۱۹ میلادی در میان خانم‌ها محبوب شدند و تا امروز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

اما در هنگام انتخاب و خرید نیم بوت ها، نکات زیادی وجود دارند که توجه به آنها، می‌تواند کمک کند تا استایلی جذاب و متفاوت داشته باشید.

نیم بوت های متناسب با پاها

اولین نکته در خرید نیم بوت ها، توجه به اندازه درست و مناسب آن برای پا، ساق و مچ پا است تا هم به پاها آزار نرساند و هم ظاهری متعادل به وجود آورد. نیم بوت های لژدار، ساق و مچ پاهای لاغر را لاغرتر نشان می‌دهند، اما ساق پاهای درشت را بلندتر می‌کنند و باعث می‌شوند که ساق پا لاغرتر به نظر برسد. در نظر گرفتن اندازه ساق و مچ پا، نکته مهمی در انتخاب نیم بوت مناسب است.

نیم بوت های متناسب با فرم اندام

هنگام انتخاب نیم بوت، حتماً فرم بدنتان را در نظر بگیرید، در این صورت ظاهرتان جذاب‌تر و زیباتر خواهد بود.

اگر فرم بدنتان گلابی شکل است، یعنی پایین تنه بزرگ‌تری نسبت به بالا تنه دارید، بوت های پاشنه دار به ویژه پاشنه‌های یکسره برای شما مناسب است. با این کار، باعث می‌شوید بلندتر و لاغرتر به نظر آیید.

کسانی که فرم بدن آنها مثلث وارونه است و بالا تنه و شانه‌های پهنی دارند، بهتر است نیم بوت هایی با رنگ روشن و با تزیینات زیاد و متنوع بپوشید.

اگر بدنتان مستطیلی شکل است و کمر پهنی دارید، از بوت هایی با تزیینات فراوان استفاده کنید تا کمی انحنا به فرم بدنتان بیفزایید.

خانم‌هایی که فرم بدنشان سیبی شکل است و بالاتنه گرد و پهن دارند، بهتر است از نیم بوت های رنگ روشن و نیم بوت هایی که ساق پا را پرتر نشان می‌دهند استفاده کنند تا بدنشان متعادل‌تر به نظر برسد.

 نیم بوت ها را با چه لباسی سِت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نیم بوت ها، همه کاره بودن آنها است و این که می‌توان آنها را در استایل های متفاوت به کار برد. یکی از بهترین و جذاب‌ترین ترکیب‌ها، ترکیب شلوار جین و نیم بوت است که البته بهتر است شلوار جینتان چسبان یا راسته باشد. نیم بوت ها با شلوارهای اسلش هم استایل متفاوتی می‌سازند.

شلوارهای کوتاه و گشاد به همراه نیم بوت، باعث می‌شوند تا قد بلندتر به نظر آیید. نیم بوت ها با دامن و پیراهن میدی، یک استایل کاربردی و کلاسیک به وجود می‌آورند.

نیم بوت های تخت و بدون پاشنه، برای داشتن استایلی جذاب، متفاوت و در عین حال بسیار ساده مناسب هستند. از آنجا که نیم بوت های بدون پاشنه کمتر از نوع پاشنه دار آن به چشم می‌آیند، برای قسمت‌های پایینی اندامتان، از لباس‌های تنگ و چسبان استفاده کنید تا استایلی منحصر به فرد بسازید.

کد خبر 401549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.