زیباسازی، این محله را از جرم و جنایت نجات داد + عکس

برنامه‌ریزان شهری در محله‌ای از مونترآل کانادا با استفاده از توپ‌های پلاستیکی رنگی سایبانی بر فراز یکی از خیابان‌های جرم‌خیز به شکل رنگین‌کمان ساختند که باعث رونق و نشاط اجتماعی منطقه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اثر هنری جدید با استفاده از ۱۸۰ هزار توپ پلاستیکی بازیافتی ساخته شد و سایبانی عظیم و بسیار زیبا به شکل رنگین‌کمان برای عابران پیاده فراهم آورد. این سایبان از شش رنگ اصلی تشکیل شد که هر رنگ شامل سه سایه بود و در مجموع رنگین‌کمانی ۱۸ رنگ به وجود آورد.

توپ‌های بازیافتی در دو اندازه متفاوت در ارتفاع پنج متری زمین به رشته سیم‌هایی پلاستیکی متصل شد و به وسیله کابل‌هایی در دو طرف خیابان قرار گرفت. اثر هنری پلاستیکی علاوه بر زیبایی خاص خود نور وسایه را تغییر می‌داد تا چشم‌انداز طبیعی خیابان را با توپ‌ها زیباتر کند.

در چند سال پیاپی محله‌ای که سایبان پلاستیکی در آن ایجاد  شد با مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی نظیر سو مصرف مواد مخدر و بی‌خانمانی ساکنان مواجه شد. به همین علت، کیفیت زندگی و امنیت در این محله بسیار کاهش یافت و ساکنان به تدریج شروع به ترک محله کردند و جمعیت روز به روز با کاهش مواجه ‌شد.

در نتیجه مدیران شهری تصمیم گرفتند با همکاری معماران و طراحان ایده‌هایی جالب به کار گیرند تا روح دوباره‌ای به منطقه ببخشند وامنیت را برای ساکنان تامین کنند.

مسئولان در پیاده‌سازی پروژه احداث سایبان رنگارنگ از تمام ساکنان محله خواستند در تمام مراحل  نظیر جمع‌آوری توپ‌های پلاستیکی، دسته‌بندی آن‌ها در رنگ‌های مختلف و نصب اثر هنری شرکت کنند.

این کار جمعی، افراد جامعه مونترآل را به نظارت بر محیط زندگی، توسعه محله  خود و در نتیجه حفظ امنیت محلی  خود سوق داد و یک بار دیگر پویایی را برای محله به ارمغان آورد.

علاوه‌ براین، معماران با ایجاد سایبانی از جنس توپ‌های پلاستیکی بازیافتی، در واقع با صرف کم‌ترین هزینه اقتصاد محله را تا حد چشمگیری رونق بخشیدند چرا که این اثر هنری منحصربه‌فرد نظر بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرد و به سرعت در سراسر جهان شهرت یافت و بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرد. 

بیشتر بخوانید:

راهکارهای ساده برای داشتن محله‌های زیبا

تغییر ظاهر شهرهای جهان با ایده‌های کوچک اما خلاق + عکس

کد خبر 401340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 1
    به درد حصه میخوره