بهسازی کانال‌های شبکه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی شهرک اندیشه

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: ناحیه منفصل شهری اندیشه با مساحتی بالغ بر حدود ۴۱ هکتار دارای طول تقریبی معابر به مقدار ۱۱ کیلومتر می‌باشد.

به گزارش ایمنا، محمداسماعیل حافظی اظهار کرد: با توجه به قدمت و تخریب قسمت‌هایی از شبکه موجود و همچنین کامل نبودن نقاط اتصال شبکه‌های فرعی به اصلی و حتی شبکه اصلی و به طور کلی مجموعه شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی، این شبکه نیاز به بازسازی دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی این ناحیه، از جمله احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت رواناب سطحی، در سال‌های گذشته ساخته شده و موجود است.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با بیان اینکه تعداد محدودی از معابر این ناحیه فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی است، خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه کارشناسی انجام شده نشان دهنده لزوم مطالعات جامع مدیریت آبهای سطحی و تهیه طرح اجرایی بهسازی کانال‌های موجود و طراحی جدید شبکه‌های فرعی و اصلی جمع‌کننده، است.

حافظی افزود: علاوه بر هدف اصلی پروژه، یعنی تهیه طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهرک اندیشه و بهسازی انهار و کانال‌ها، به دلیل اهمیت موضوع کنترل سیلاب حوضه‌های کوچک بالا دستی، این مسیل‌ها نیز در دستور کار این پروژه و ساماندهی آن‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسیل وثوق آباد- اندیشه که یکی از اصلی‌ترین مسیل‌ها است، در غرب شهرک واقع شده، تصریح کرد: این مسیل دارای مطالعات فاز ۲ و طرح اجرایی است و بر اساس طرح مصوب کانال سنگی موجود باید اصلاح مقطع و بازسازی شود و همچنین برای ۳ مسیل فرعی کوچک‌تر باید رواناب آن محاسبه و از طریق احداث شبکه جمع‌آوری، رواناب آن کنترل و ساماندهی و بعد از کانالیزه شدن از طریق معابر موجود به نقاط خروجی هدایت شود.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: تکمیل شبکه در قسمت های فاقد شبکه جمع آوری آب های سطحی و اصلاح و بازسازی بخش تخریب شده شبکه موجود، باید بررسی و به طور جامع تمام شبکه جمع آوری آب های سطحی ناحیه منفصل شهری اندیشه، توسط مدل های هیدرولوژی و هیدرولیکی با دوره بازگشت های ۲، ۵ و ۱۰ ساله محاسبه و مورد کنترل ظرفیت عبور رواناب قرار گرفته و اصلاحیه های آن استخراج شود.

کد خبر 401096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.