حکیم خواستار شناسایی عناصر نفوذی در تظاهرات عراق شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار شناسایی و معرفی عناصر نفوذی در تظاهرات و محدود کردن برگزاری تظاهرات در محل هایی مشخص شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، سید عمار حکیم  روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پس از حادثه میدان «الوثبه» در بغداد باید عناصر نفوذی در تظاهراتی که به روش های تخریب و جنایت می انجامد، مشخص شود.

وی افزود: نیروهای امنیتی باید به وظایف خود در حفظ جان و مال شهروندان عمل کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار محدود شدن برگزاری تظاهرات در محل هایی مشخص برای جلوگیری از تعرض و تخریب اموال عمومی و خصوصی از سوی عناصر نفوذی و خرابکار، شد.

رسانه ها امروز از شکنجه و اعدام یک نوجوانی عراقی در میدان الوثبه در بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق درباره علت حادثه توضیح داد که «هیثم علی اسماعیل» نوجوان مقتول ۱۶ ساله، صبح امروز (پنجشنبه) با برخی از گروه های مسلح مستقر در کنار منزلش وارد جدال لفظی شد.

به گفته وی، گروه های مسلح حاضر نشدند که از کنار منزل این جوان دور شوند و جدال لفظی به تدریج تشدید شد و نوجوان مقتول، دست به سلاح برده و چند تیر هوایی شلیک کرد.

خلف ادامه داد که گروه مسلح مزبور وارد درگیری با این نوجوان شده و اقدام به آتش زدن منزل با بمب های «کوکتل مولوتف» کرده و به تدریج بر تعداد این گروه مسلح افزوده شد و با ورود به منزل نوجوان، او را به قتل رساندند.

وی افزود که گروه مسلح ناشناس سپس جسد این نوجوان را بر زمین کشیده و در نهایت بر روی یکی از تیرهای چراغ راهنمایی و رانندگی در میدان «الوثبه» (ضلع شمالی میدان تحریر) به دار آویختند.

کد خبر 400866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.