صادقی نیارکی: در تولید پوشاک به خوداتکایی رسیده‌ایم

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: از آنجا که در زمینه تولید پوشاک به خوداتکایی رسیده ایم و می توانیم نیاز داخل را تامین کنیم، مدیریت واردات پوشاک همچنان ادامه دارد

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: سطح تولیدات و محصولات ارائه شده در حوزه نساجی و پوشاک در این نمایشگاه در سطح قابل قبولی است که با محصولات خارجی برابری می کند.

وی با اشاره به صادرات محصولات پوشاک و نساجی کشور تصریح کرد: تولید و توسعه صادرات در یک زنجیره ارزش اتفاق می‌افتد و جای مباهات دارد که چنین صنایعی در کشور همچون تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه فعال هستند.

صادقی نیارکی عمده ترین مشکل صنعت نساجی و پوشاک در کشور را واردات بخشی از مواد اولیه عنوان کرد و گفت: در نشست ها و پایش‌های تخصصی با دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله گمرک تصمیمات لازم به منظور تسهیل واردات مواد اولیه اتخاذ خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه به احداث شهرک های تخصصی صنعت و پوشاک اشاره و اظهار کرد: با تجمیع تولید کنندگان صنعت پوشاک و نساجی در یک مکان علاوه بر کاهش هزینه های تولید و همچنین حمایت از تولید داخل می توان به برند سازی در حوزه پوشاک بیشتر توجه کرد تا در بازارهای جهانی تولید کنندگان درخشش بیشتری داشته باشند.

وی برندسازی، تجمیع برندها و توسعه برند در حوزه پوشاک و صنعت نساجی را به عنوان یکی از سیاست‌های اولویت دار وزارت صمت عنوان کرد.

صادقی نیارکی بیان کرد: در حوزه پوشاک و نساجی با توجه به نیازمندی و تقاضایی که در این حوزه وجود دارد اگر بتوان منابع را تجهیز کرد هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم صرفه جویی ارزی اتفاق می افتد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعت پوشاک و نساجی باید نیازهای خود را در یک برنامه دوساله و پنج ساله استخراج کنند، توضیح داد: اگر نیازها، اهداف و چشم انداز توسعه این صنعت مشخص باشد، می توان شاهد توسعه و پیشرفت این صنعت در مدت زمان کوتاهی بود.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی گفت: اگر تولید کنندگان سازماندهی شوند و کنسرسیوم ها شکل بگیرند این صنعت می تواند با توان رقابتی مناسب در نمایشگاه های مختلف بین اللملی حضور پیدا کند و صادرات این صنعت و معرفی آن توسعه یابد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین از ادامه دار بودن مدیریت واردات پوشاک به کشور خبر داد.

اخبار مرتبط:

خوداتکایی در صنایع رنگسازی و رزین

سرپرست معاونت امور صنایع در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین پوشش‌های صنعتی و مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری این صنعت را یکی از مزیت های صنعت کشور خواند.

صادقی نیارکی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد رنگ‌های ساختمانی، ۸۵ درصد چسب کشور و همچنین ۷۵ درصد انواع رزین در کشور تولید می‌شود.

وی گفت: توانمندی بالای تولید داخلی رنگ و رزین و چسب موجب خوداتکایی در صنایع رنگ سازی به ویژه رنگ های ساختمانی و رنگ های مورد مصرف طرح‌های عمرانی رنگ‌های صنعتی اتومبیل لوازم خانگی سازه‌های صنعتی و دریایی تولید انواع چسب های صنعتی و ساختمانی شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع به برگزاری پایش های تخصصی با انجمن های این صنعت برای توسعه صادرات این صنعت خبرداد و گفت: در این پایش ها برای مواد اولیه بخش از صنایع که عمق ساخت داخل ندارند ، توجه ویژه ای می شود.

صادقی نیارکی درباره نوزدهمین نمایشگاه رنگ و رزین افزود: از آنجایی که این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین در منطقه غرب آسیا است، اکثر شرکت‌ها و برندهای بزرگ و مطرح داخلی و خارجی در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه ۲۳۰ تولیدکننده داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از کشور های اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و آذربایجان حضور پر رنگ خواهند داشت.

صادقی نیارکی بیان کرد: سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است و مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران کشورهای افغانستان، پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان هستند.

کد خبر 400792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.