اختصاص سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های دانش بنیان

شهردار مشهد با تاکید بر اهمیت حمایت از امر پژوهش و فناوری و حمایت از تولیدات داخلی گفت: هرساله حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی مدیریت شهری برای فعالیت های دانش بنیان درنظر گرفته می شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در حاشیه افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: مدیریت شهری مشهد در مجموع اهمیت ویژه برای حوزه پژوهش و فناوری قائل است.

وی افزود: بر همین اساس در مجموع سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های دانش بنیان در نظر گرفته می شود که در هفت سرفصل تعریف شده است، اما در کنار این بودجه، بخش های مختلف شهرداری نیز خودشان می توانند با جایگزینی هایی که برای خرید محصولات انجام می دهند، این کار را انجام دهند.

شهردار مشهد با بیان اینکه در شهرداری کمیسیون خرید خارجی تشکیل داده‌ایم، اظهارکرد: هر قطعه خارجی که بخواهیم خریداری کنیم ابتدا مرکز پژوهش آن را بررسی می کند تا مشابه داخلی نداشته باشد و در صورتیکه مشابه داخلی آن وجود داشته باشد، زمان بندی می گذاریم و با تولید کنندگان داخلی وارد مذاکره می شویم تا با استفاده از تولیدات داخلی، محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی بارور شود.

کلائی تصریح کرد: در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری فراوان دیدیم که از سوی بخش‌های مختلف شهرداری مشهد مانند قطار شهری برای تحقیق و پژوهش و تبدیل ایده به محصول سفارش های زیادی به مراکز دانش بنیان و دانشگاهی داده شده است.

وی در خصوص حمایت های شهرداری از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: بخشی از حمایت های می‌تواند خرید تضمینی ایده‌ها وپژوهش‌ها و کم کردن ریسک تبدیل آنها به محصول باشد، در این مسیر دانشگاه نیز به پژوهشگران یاری می رساند و با اعلام تقاضا و کم کردن ریسک از طریق خرید تضمینی می توانیم ریسک پژوهش ها را کاهش داده و از آن حمایت کنیم.

کد خبر 400764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.