مرگ ۶۶ بیمار تالاسمی به دلیل قصور نظام درمانی و کمبود دارو

بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا اختصاص دارد به حکم عجیب مشاور وزیر بهداشت برای پسرش، برنامه شهرداری برای ۱‌.۵ میلیون موتورسوار تهرانی، مرگ ۶۶ بیمار تالاسمی به دلیل کمبود دارو و سرنوشت نوزاد رها شده در شهرضا که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل روابط  عمومی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی، درباره انتصاب فرزند مشاور وزیر بهداشت به عنوان دستیار ویژه و اینکه آیا مشاور وزیر بهداشت می تواند نصب و عزل داشته باشد، اظهار کرد: «پروفسور اکبری» مشاور وزیر بهداشت و مدیر پروژه جمعیت در وزارت بهداشت در حکمی فرزند خود را به عنوان دستیارش منصوب کرده است.

جهانپور ادامه داد: این حکم مشاور وزیر بهداشت ابلاغ انشایی است و برای مشاور وزیر بهداشت منعی ندارد؛ چراکه در ابلاغ انشایی پست سازمانی وجود ندارد.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل روابط  عمومی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی درباره اینکه آیا دستیار ویژه وزیر بهداشت حقوق و مزایایی دارد، گفت: در ابلاغ انشایی به دلیل اینکه پست سازمانی وجود ندارد، حقوق و مزایا هم وجود نخواهد داشت.

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود

"صد و ششمین" مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر امسال به ازای هر نفر ۴۵۵/۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرست خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

برنامه شهرداری برای ۱.۵میلیون موتورسوار تهرانی

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به کار کمپین «موتورسوار خوب» خبر داد.

محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به آغاز کمپین موتورسوار خوب، تصریح کرد: ۱.۵ میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آن ها با رفتارهایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، براثر سوانح مختلف آسیب های جبران ناپذیری را به خود، خانواده و جامعه وارد می کنند.

وی با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ و میر در ایران و جهان به شمار می روند، عنوان کرد: آمارها میزان نارضایتی از شیوه های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می کند که نشان می دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شود.

سرنوشت نوزاد رها شده در شهرضا

مدیر روابط عمومی اداره بهزیستی اصفهان گفت: نوزاد رها شده در یکی از خیابان‌های شهرستان شهرضا هم‌اکنون در شیرخوارگاه این شهر تحت مراقبت قرار دارد.

محمدرضا عسکریان‌زاده افزود: این نوزاد در وضعیت سالم و مطلوب قرار دارد و تمامی اقدامات موردنیاز درباره او در حال انجام است.

وی از دادن هر گونه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و آن را بسته به اعلام مسئولان عنوان کرد.

روز گذشته کلیپی مبنی بر رهاشدن یک نوزاد در یکی خیابان‌های شهرضا در جنوب اصفهان منتشر شد.

مرگ ۶۰ بیمار تالاسمی به دلیل کمبود دارو و قصور نظام درمانی

رئیس انجمن تالاسمی ایران از مرگ ۶۰ بیمار تالاسمی در سال جاری به دلیل کمبود دارو و قصور نظام درمانی خبر داد.

 رئیس انجمن تالاسمی ایران در رابطه با کمبود منابع خونی مورد نیاز برای بیماران تالاسمی، گفت: بیماران تالاسمی کشور در گروه‌های مختلف خونی با کمبود خون مواجه هستند، چنین شرایطی لازم است، اهدای خون جدی گرفته شود، در برخی از مراکز اهدای خون کشور، بیماران تالاسمی منبع خونی لازم را دریافت نمی‌کنند.

۲۳ هزار بیمار تالاسمی به فرآورده‌های خونی نیازمندند

عرب با اشاره به اینکه ۲۳ هزار بیمار تالاسمیِ نیازمند به فرآورده‌های خونی در کشور داریم، گفت: این افراد بطور مداوم و ۲۰ روز یک بار نیازمندِ دریافت خون هستند. سازمان انتقال خون در فصل سرما با کاهش اهداکنندگان خون مواجه می‌شود.

رئیس انجمن تالاسمی ایران در تشریح نیاز خونی بیماران تالاسمی اظهار کرد: درخواست ما این است که بانوان و جوانانی که در بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال هستند، برای اهدای خون و کمک به بیماران تالاسمی اقدام کنند. سازمان انتقال خون کمبود فرآورده‌های خونی را به پلاسما محدود می‌کند، اما بیماران ما که خون کامل دریافت می‌کنند نیز با کمبود روبرو شده‌اند.

 فروش گوشت قوچ ومیش وحشی در مشهد دستگیر شد

رئیس اداره حفاطت محیط زیست مشهد ادامه داد: پس از بازرسی از منزل این متخلف توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مشهد، اجزاء دو رأس قوچ ومیش وحشی کشف و متهم تحویل مراجع قضایی شد.

وی بیان کرد: از این متخلف همچنین یک قبضه سلاح برنو و تعداد ۳۱ فشنگ و۳عدد پوکه و نیز یک قبضه اسلحه دستی تپانچه قدیمی کشف و ضبط شد.

یک شوخی دوستانه به قیمت یک میلیارد و ۶۰میلیون تومان تمام شد

نوجوان ۱۵ ساله اهوازی در مسیر برگشت از مدرسه هنگام شوخی با دوستش در پارک محله بر اثر یک اتفاق، اکنون در زندان بسر می‌برد.

 "سهیل – الف" به همراه دوست خود در مسیر بازگشت از مدرسه به پارک محله‌شان می‌روند تا حال و هوایی عوض کنند، اما هیچ کدام از آن‌ها فکرش را هم نمی‌کردند که یک شوخی و یک بازی دوستانه ورق زندگی را بر روی هر دوی‌ آنها برگرداند.

سهیل که به اصرار دوست خود برای یک زورآزمایی دوستانه روی چمن‌های پارک شروع به کشتی گرفتن می‌کند با اجرای یک فن کشتی به نام کول‌انداز موجب قطع نخاع شدن دوستش می‌شود.

هرچند این واقعه را خانواده هر دو دانش‌آموز یک حادثه ناخواسته قلمداد می‌کنند، اما با بالا رفتن هزینه‌های درمانی و نیاز مبرم به برخی از جراحی‌های پزشکی، خانواده شخص مصدوم اقدام به طرح شکایت قضایی می‌کنند که به دنبال آن محکوم به پرداخت دیه ای سنگین معادل یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان می‌شود که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه این نوجوان از شهریور امسال روانه حبس می‌شود.

طبق نظریه پزشکی قانونی استان خوزستان این ضایعه نخاعی دیه‌ای مجزا برای شکستگی مهره‌های گردن داشت و در ادامه برای هر آسیب جسمی نظیر اختلال در بافت نخاع ستون فقرات، فلج شدن هر دو دست و پا و اختلال حسی ایجاد شده، مددجو به پرداخت دیه‌های معینی محکوم شد.

بر اساس گزارش ستاد دیه کشور، اکنون سه سال از این بازی تلخ دوستانه می‌گذرد اما مشکلات ناشی از یک شوخی دوستانه تمامی ندارد.

کد خبر 400708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.