مسافران و گردشگران شهری بخوانند

برخی از عادت‌های اشتباه ممکن است گردشگران را در سفرها با مشکلات و خطرات جدی روبرو کند؛ برای داشتن سفری لذت بخش آگاهی داشتن از بعضی مسائل کمک شایانی به آن‌ها خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگری و سفر کردن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شناخت خود، دیگران و جهان هستی است. اگرچه دست یافتن به این شناخت بدون خطر حاصل نمی‌شود اما همیشه آگاهی داشتن باعث می‌شود احتمال خطر و مشکلات احتمالی در سفر کمتر شود. از این‌رو، در ادامه مطلب با چند راهکار ساده اما کاربردی در جهت کاهش خطرات احتمالی برای گردشگران، آشنا می‌شویم.

سفر کردن با هواپیمای بزرگ ضامن ایمنی شما نیست!

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که پرواز کردن با هواپیماهای بزرگ تجاری امن تر از پرواز با هواپیماهای کوچک تر است. در صورتی که حقیقت اینطور نیست. داشتن یک سفر هوایی ایمن به فاکتورهای بسیاری از جمله کیفیت ساخت و نوع هواپیما، شرایط جوی و آب و هوا و همچنین خلبان بستگی دارد. سفر کردن با هواپیمای بزرگ به تنهایی ضامن ایمنی مسافران و سفرشان نیست. انتخاب یک شرکت هواپیمایی کوچک با پرسنل عالی، سفر ایمن و رضایت بخشی را می‌تواند برای مسافران رقم بزند. بهتر است بگوییم رضایت مندی مسافران و ایمنی آنان در سفر ارتباطی با سایز هواپیما ندارد.

آنچه گردشگران را به خطر می اندازد

نوع پوشش و وسایلی که گردشگران در سفر خود حمل می‌کنند بعضی مواقع آنها را در معرض خطر سرقت قرار می‌دهد. برای مثال کیف مخصوص حمل پول و پاسپورت که مسافران به گردن می اندازند نشانه ایست از اینکه آن‌ها گردشگر هستند و همین موضوع آن‌ها را در کانون توجه و خطر قرار می‌دهد.

همین مسئله در مورد کوله پشتی هم صدق می‌کند. کوله پشتی وسیله ای پرکاربرد برای همه افراد به خصوص گردشگران است اما باید توجه کنید که در بسیاری از کشورها حمل کوله پشتی نشانه ای از مسافر بودن افراد است و اگر اشیا و وسایل گرانبهای خود را در کوله پشتی حمل می‌کنید در مکان‌های شلوغ و پرتردد و همچنین در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مراقب کوله خود باشید.

در دست داشتن نقشه شهر سرنخی دیگر برای جیب برها است. اغلب گردشگران تصور می‌کنند که در دست داشتن نقشه در مسافرت‌ها باعث می‌شود که گم نشوند در حالی که زمانی که آن‌ها در وسط یک خیابان در حال پیدا کردن مکانی بر روی نقشه چاپ شده هستند این خود نشانه ای برای سارقانیست که در کمین گردشگران هستند. در چنین شرایطی بهترین و امن ترین راه دانلود نقشه مورد نظر یا نرم افزارهای مربوط بر روی گوشی تلفن همراه است.

به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی در شبکه‌های اجتماعی؛ خطری در کمین گردشگران

گاهی به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و موقعیت مکانی در سفرها می‌تواند دردسر ساز شود. شاید شما فکر کنید که با به اشتراک گذاشتن تصاویر و موقعیت جغرافیایی خود لحظات خوش خود را با دیگران سهیم می‌شوید اما در واقع همیشه افراد و سارقانی در کمین مسافران هستند و ممکن است با پیدا کردن شما از روی موقعیت مکانی به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی دچار دردسر شوید، به خصوص اگربه تنهایی به سفر رفته اید!

کد خبر 400538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.