ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در گلپایگان راه‌اندازی شد

فرماندار گلپایگان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد جمعیت واجدین شرایط رأی در شهرستان در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حسین یارمحمدیان شامگاه امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال ۴۸ داوطلب برای رقابت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند البته کد رهگیری یک داوطلب هنوز تایید نشده است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه هیئت نظارت بر نحوه انتخابات مجلس تشکیل شد، گفت: فرماندار به عنوان رئیس هیئت اجرایی و دادستان و رئیس ثبت احوال گلپایگان و هشت نفر معتمد شهرستان از اعضای هیئت اجرایی هستند.

یارمحمدیان گفت: صلاحیت‌ داوطلبان در هیئت‌ اجرایی شهرستان از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه بررسی و رد صلاحیت داوطلبان تا ۲۱ آذرماه به هیئت نظارت استان اعلام می‌شود.     

وی افزود: ۲۷ آذرماه رد صلاحیت داوطلبان از سوی فرمانداری به آن‌ها ابلاغ می‌شود و داوطلبان تا یکم دی‌ماه می‌توانند به هیئت نظارت شهرستان و استان موارد اعتراض خود را اعلام کنند.

فرماندار گلپایگان گفت: آمار نهایی داوطلبان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن از سوی وزارت کشور منتشر و ۲۲ بهمن‌ماه در اختیار فرمانداری قرار می‌گیرد، ۲۳ بهمن ماه توسط هیئت‌ اجرایی شهرستان آگهی آن منتشر می‌شود و داوطلبان از ۲۴ بهمن ماه به مدت یک هفته برای تبلیغات انتخاباتی مجاز هستند.

یارمحمدیان با بیان اینکه میزان استقبال داوطلبان مجلس یازدهم با مجلس دهم مساوی است، گفت: سطح تحصیلات داوطلبان لیسانس تا دکترا است.

وی با بیان اینکه میانگین سن داوطلبان ۳۰ تا ۷۰ سال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد جمعیت واجدین شرایط رأی در شهرستان در انتخابات شرکت کنند، ۵۴ شعبه اخذ رأی ثابت و ۲۱ شعبه سیار برای سه شهر و روستاهای شهرستان پیش‌بینی شده است.

فرماندار گلپایگان گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و تبلیغات پیش از موعد در دستگاه قضائی و هیئت بازرسی و اجرایی گلپایگان تشکیل شده است.

یارمحمدیان با بیان اینکه یک‌هزار ناظر بر روند انتخابات شهرستان در شعب نظارت دارند، اضافه کرد: بخشدار مرکزی گلپایگان به عنوان رئیس هیئت بازرسی، شهردار گلپایگان دبیر هیئت بازرسی و مدیر آموزش و پرورش به عنوان عضو هیئت بازرسی انتخاب شدند.

کد خبر 400406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.