اختلافات زناشویی در صدر تماس با ۱۴۸۰

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: بر اساس بررسی‌ها، اختلاف زناشویی بیشترین موارد تماس مربوط به طرح مشکلات خانوادگی با صدای مشاور ۱۴۸۰ است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان بهزیستی، بهزاد وحیدنیا در نشست بررسی اجرای طرح آموزش ۱۶ ساعته زندگی خانواده به زوج‌های در آستانه زندگی مشترک در یزد، اظهار کرد: در این طرح آموزش لازم به  افراد قبل از ازدواج و پنج سال پس از ازدواج ارائه می‌شود که هدف از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی خانوادگی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر۸۰۰ هزار نفر از سوی بهزیستی آموزش‌های ازدواج و خانواده در کشور را فراگرفتند، تصریح کرد: سالانه یک میلیون نفر زوجین در آستانه ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج را در تعامل با دستگاه‌های مختلف دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تماس‌های گرفته شده با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی، گفت: بر اساس بررسی‌ها، اختلاف زناشویی بیشترین موارد تماس مربوط به طرح مشکلات خانوادگی با صدای مشاور ۱۴۸۰ است.

وحیدنیا افزود: خط ۱۴۸۰ خدمات مشاوره‌ای را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت رایگان به افراد ارائه و در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور بیشترین تماس‌گیرندگان با این خط را زنان دانست و گفت: زنان تماس گیرنده با خط ۱۴۸۰ موارد متعددی مانند مشکلات خانوادگی را طرح و درخواست راهنمایی دارند.

وی از مردم خواست مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را با صدای مشاور بهزیستی طرح کنند.

به گفته وحیدنیا ۳ هزار و ۳۰ مرکز مرکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند.

کد خبر 400270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.