شورای پاسخگو و شفاف در ۲ سال آینده شیراز

عضو شورای شهر شیراز شفافیت و توجه به توسعه شهری بر اساس الگوهای توسعه انسان محور را اصل سیاست‌های شورا در دو سال آینده معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نظری از مشخص شدن سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های اساسی شورای اسلامی شهر شیراز برای دو سال آینده خبر داد و اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز در اخرین جلسه علنی خود به سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های پیشنهادی هیات رییسه رای مثبت داد. این سیاست‌ها پیش از تصویب در صحن علنی در کمیسیون تلفیق و هماهگی امور دستگاههای اجرایی این شورا بررسی شده بود.

وی با بیان اینکه مبنای رویکردی این سیاست‌ها شفافیت و توجه به توسعه شهری بر اساس الگوهای توسعه انسان محور است، افزود: تکمیل و راه اندازی سامانه جامع مصوبات شورا با هدف دسترسی آسان شهروندان به مصوبات و در راستای شفاف سازی از مهمترین سیاست و راهبرد این شوراست.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: تقویت همکاری میان کمیسیون‌های شورا به منظور تسریع در روند پیگیری دستور کارهای مشترک، تقویت اصل پاسخگویی شورا و شهرداری به شهروندان، با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رعایت شفافیت، فراهم کردن امکان ارتباط اعضای شورا به سیستم اتوماسیون گام و سرا به منظور نظارت بیشتر بر شهرداری شیراز، ارتقاء سرمایه انسانی شاغل در شورای اسلامی شهر شیراز از طریق آموزش مستمر و به روزکردن نظام اداری و خدماتی شورا از مهمترین سیاست‌هایی است که این شورا برای دوسال پایانی عمر خود مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: تهیه ساختار سازمانی و شرح وظایف تفصیلی کارکنان شورای اسلامی شهر شیراز از ضروریاتی است که مورد توجه اعضای این شورا قرار گرفت.

نظری خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در سیاست‌های مصوب خود بر ضرورت تقویت همکاری با سازمانها و نهادهای خدمات رسان شهرستان و استان از جمله تنظیم و مبادله تفاهمنامه، تلاش در جهت استفاده کامل از ظرفیت قانون شوراها به‌ویژه شرح وظایف شورای اسلامی شهر موضوع ماده 80 قانون شوراها تاکید کردند.

وی اضافه کرد: ساماندهی و تقویت بخش کارشناسی و مشاوره‌ای شورای اسلامی شهر شیراز، تقویت بعد نظارتی شورا با پیش‌بینی سازوکارهای مناسب، تقویت مرکز پژوهش‌ها و کمیسیونهای تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز، تعیین اولویتهای شورا و تمرکز فعالیت و تلاش کمیسیون‌های تخصصی در انجام آنها و ارائه گزارش مستمر فعالیت‌های شورای اسلامی شهر شیراز به شهروندان از دیگر اولویتهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز است.

گفتنی است در زمینه شفافیت در حوزه مدیریت شهری، شهرداری شیراز با تصویب شورای اسلامی این شهر، پیشتر سامانه شفافیت به نشانی https://shaffaf.shiraz.ir را راه اندازی و در دسترس عموم قرار داد.

در این سامانه که با هدف شفاف سازی در امور مالی و اجرایی شهرداری شیراز قرلر گرفته تمامی طرح‌ها، برنامه‌ها، قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها، پروژه‌ها و مواردی ۱۴ گانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

کد خبر 400212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.