افزایش حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان با اجرای توافق‌نامه همکاری‌

وزیر تجارت و صنایع عمان با اشاره به توافق‌نامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان که امشب به امضا رسید، گفت: امیدواریم این توافق‌نامه مشوقی برای افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو طرف شود.

به گزارش ایمنا، علی بن مسعود بن علی السنیدی امشب در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دریایی و کشتیرانی بین ایران و عمان اظهار داشت: بسیار خرسند هستم که در تهران حضور دارم.

وی افزود: مدتی به طول انجامید تا این توافق‌نامه به اینجا رسید.

وزیر تجارت و صنایع عمان با بیان اینکه هیأت وزیران کشور عمان این توافق‌نامه را تصویب کرده‌اند، گفت: به محض اینکه ما کل نسخه‌ها را تحویل بگیریم و سپس تحویل وزارت خارجه شود این قرارداد اجرایی می‌شود.

 علی بن مسعود بن علی السنیدی با ابراز خرسندی از حضور وزیر و راه‌ شهرسازی ایران در امضای این توافق‌نامه گفت: امیدواریم این توافق‌نامه مشوق و انگیزه‌ای برای افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور شود. 

بنابر این گزارش، توسعه همکاری‌های دریایی در زمینه حمل‌ونقل و تلاش مشترک برای رفع موانع توسعه همکاری‌های دریایی طرفین از مفاد این توافق‌نامه است.

تسهیل در ورود و خروج کشتی‌های باری و مسافری به بنادر ایران و عمان و ارتقای همکاری شرکت‌های کشتیرانی طرفین در زمینه حمل کالا بین دو کشور از دیگر مفاد این توافق‌نامه است.

همکاری‌های فنی شامل عملیات امدادونجات دریایی، آموزش دریایی، امنیت دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریا از دیگر بندهای توافق‌نامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان است.

منبع: فارس

کد خبر 400198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.