افشای راز مرگبار شهرام پنجه طلا

بسته خبری - یکشنبه ۱۷ آذرماه - اختصاص دارد به شرط پرداخت حقوق کارکنان در سال آینده، افشای راز جراحی‌های مرگبار شهرام پنجه طلا، حذف بومی گزینی در کنکور، تعلیق یک معلم به دلیل تنبیه بدنی دانش آموز و چالش بودجه ای آموزش و پرورش برای توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان ۸ استان محروم که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، در سال آینده تنها در شرایطی اعتبار حقوق کارکنان اختصاص پیدا می‌کند که اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران ثبت شده باشد.

شرط پرداخت حقوق کارکنان در بودجه سال آینده و به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی شرایط پرداخت حقوق کارکنان منوط به ثبت اطلاعات عمومی شده است.

براین اساس دستگاه‌های اجرایی که در قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و به نحوی از انحا بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین و همچنین کارگری را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال اینده در "سامانه کارمند ایران" ثبت و یا بروزرسانی کنند.

این درحالی است که ثبت حقوق کارکنان در سه سال اخیر با توجه به قانون برنامه ششم توسعه باید در سامانه حقوق و دستمزد انجام می‌شد که هنوز وضعیت ورود به اطلاعات کارکنان در این سامانه مشخص نشده و با وجود این‌که برخی دستگاه‌ها برای اعلام حقوق و مزایا ورود کرده‌اند برخی دیگر همچنان تکلیف مشخصی در این رابطه ندارند.

بومی‌گزینی در کنکور حذف می‌شود

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورت تصویب لایحه ساماندهی تمام مقاطع تحصیلی در هیأت دولت، تمام سهمیه‌های موردی و بومی‌گزینی کنکور حذف می‌شود.

وی افزود: لایحه ساماندهی، تمام مقاطع تحصیلی شامل همه دانشگاه های مرتبط با وزارتخانه های علوم و بهداشت حتی دانشگاه آزاد اسلامی را در بر می گیرد؛ این لایحه در صورت تصویب، تمام مقاطع تحصیلی حتی دوره های علوم پزشکی را هم شامل می شود.

معاون وزیر علوم درباره لغو امتیاز نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی خاطرنشان کرد: این لایحه از زمان تصویب قابل اجرا است و اگر قبل از کنکور ۹۹ به تصویب برسد برای این آزمون قابل اجرا است.

خدایی گفت: سهمیه ایثارگران در این لایحه مازاد شد و از ۳۰ درصد به پنج درصد رسید که تغییر بسیار بزرگی است.

مدیری که اقدام به تنبیه فیزیکی دانش آموز کرده بود تعلیق شد

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدیر یکی از مدارس متوسطه دوم آموزش و پروش ناحیه چهار کرج که اقدام به تنبیه فیزیکی دانش‌ آموزان کرده بود، پس از بررسی هیئت تخلفات استان تعلیق خواهد شد.

قاسمی با بیان این که هنگام برگزاری شورای معلمان، دانش آموزان اوقات فراغت پیدا می کنند،افزود: چند دانش آموز در زمان برگزاری شورای معلمان بی انضباطی کرده و مدیر مدرسه نیز با برخورد فیزیکی آنان را تنبیه می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در اظهارداشت: بلافاصله بعد از این موضوع در بازرسی ناحیه چهار برای مدیر مدرسه پرونده تشکیل شد تا طبق آیین نامه تعلیق وی در دستور کار قرار بگیرد و مدت زمان تعلیق مدیر مدرسه تا یک هفته آتی توسط هیئت تخلفات آموزش و پرورش استان اعلام خواهد شد.

توزیع شیر در همه مدارس به ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال شیر تنها در استان‌های کمتر برخوردار توزیع می‌شود، گفت: اگر بخواهیم شیر را در همه مدارس توزیع کنیم به ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

براساس پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، درخواست شده است تا از هدفمندی یارانه‌ها مبلغی در اختیار وزارتخانه قرار گیرد، اما سقف قانون مشخص است و بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان  به ما نمی دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع شیر مدارس در هشت استان محروم اظهار کرد: بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توزیع شیر در مدارس استان‌های کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن را دولت ابلاغ کرده است.

الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه توزیع شیر در مدارس ۲۰۰ میلیارد تومان است و افزایش قیمت شیر نیز اتفاق افتاده است، اگر اعتبار بیشتری به ما بدهند هدف‌گذاری‌ها انجام خواهد شد تا به نتیجه بهتری برسیم.

مسائل محیط‌زیستی به مادران و کودکان تهرانی آموزش داده می‌شود

اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برنامه داستان‌خوانی مادر و کودک با رویکرد محیط زیستی را با همکاری جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست برگزار می‌کند.

آموزش مسائل محیط‌زیستی به کودکان بسیار موثرتر از ارائه آموزش‌ها در دوران بزرگسالی است، مسئولیت‌پذیرکردن کودکان برای اینکه چگونه به محیط‌زیستشان احترام بگذارند، راه را برای توسعه زمین پاک هموارتر می‌کند.

حفظ زمین، منابع طبیعی و برقراری ارتباط با حیوانات و طبیعت از جمله مواردی است که می‌توان به کودکان آموخت. این آموزش‌ها از خانه شروع و در مدرسه، جامعه و رسانه‌ها تکمیل می‌شود.

واکسن آلرژی «بادام زمینی» ساخته شد

گروه علمی "تیتریک"؛ محققان دانشگاه استرالیا جنوبی (UniSA) واکسن آلرژی بادام زمینی را برای بازنویسی سیستم ایمنی بدن ایجاد کردند. واکسن که در آزمایشگاه درمانی تجربی «UniSA» ساخته شده، در موش‌ها و نمونه‌های خون انسان مؤثر است.

اگر آزمایش‌های انسانی موفقیت آمیز باشد، واکسن می‌تواند آلرژی بادام زمینی را حل کند و زندگی میلیون‌ها انسان را تغییر دهد.

واکنش های آلرژیک به آلرژی‌های بادام زمینی از حالت تهوع و استفراغ گرفته تا آنافیلاکسی و مرگ متغیر است.

بادام زمینی یکی از شایع‌ترین علل واکنش‌های حساسیتی شدید است حتی ذرات کوچک از بادام زمینی می‌تواند به اندازه کافی واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند.

اعلام میزان بارش ۲۴ ساعت گذشته در  استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان گفت: بیشترین میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا صبح امروز در دو آب صمصامی  ۵۳، کوهرنگ ۵۱، لردگان ۳۲، اردل ۳۲، فارسان ۳۱ و آورگان ۲۳ میلی متر بوده است.

وی افزود: در مالخلیفه ۱۸، سورشجان ۱۴، شلمزار ۱۴، بن ۱۳، ایلبیگی و بلداجی و سامان ۱۱، فرخشهر و دزک ۸ و بروجن ۴ میلی متر باران بارید.

وی گفت: درکوهرنگ ۸۹، فارسان ۱۰، بلداجی ۶، آورگان ۱۰، اردل ۵ و بروجن ۳ سانتی متر بارش برف ثبت شد.

هم اکنون میزان بارش برف در شهرستان کوهرنگ به ۸۹ سانتی متر رسیده است.

افشای راز جراحی‌های مرگبار شهرام پنجه طلا

رسیدگی به این پرونده از چندی قبل و با شکایت مرد میانسالی به دستور بازپرس جنایی پایتخت آغاز شد.

وی در تشریح ماجرا گفته بود: همسرم پریسا - ۴۷ ساله - تصمیم به انجام عمل لیپوساکشن گرفت. اما همه پزشکان گفتند که اضافه وزن او آنقدر زیاد نیست که به‌عمل جراحی نیاز داشته باشد. اما پریسا سرانجام با جست‌وجو در اینستاگرام و فضای مجازی پزشک مورد نظرش را پیدا کرد و به مطبش در خیابان اندرزگو رفت. پس از معاینات اولیه پزشک جراح برایش وقت عمل تعیین کرد و صبح روز ۱۱ آذر سال ۹۷ همسرم به اتاق عملی در یک کلینیک زیبایی خصوصی رفت و بعد از ۵ ساعت جراحی از اتاق خارج شد. با آنکه قرار بود پریسا فردای روز عمل ترخیص شود اما تشخیص پزشک این بود که یک روز بیشتر در بیمارستان بماند. همسرم بعد از دو روز ترخیص شد اما به محض رسیدن به خانه حالش بد شد و دوباره او را به بیمارستان بردیم.

درنهایت ساعت ۶ عصر سومین روز پس از عمل جراحی در تاریخ ۱۴ آذر سال گذشته فوت کرد. من هم از کادر درمانی کلینیک شکایت کردم.

این درحالی بود که کمیسیون ۵نفره کارشناسان پزشکی پس از بررسی پرونده مرگ پریسا، عمل لیپوساکشن را بدون رعایت موازین فنی و علمی جراحی تشخیص داده و اعلام داشتند جراح مورد نظر فاقد مهارت لازم بوده است و قصور پزشک را در مرگ زن میانسال صددرصد اعلام کردند.

 با شکایت همسر پریسا در رابطه با قصور پزشکی منجر به قتل عمد، پرونده به دادسرای جنایی تهران آمد و به دستور بازپرس جنایی پزشک و تکنیسین بازداشت شدند.

این درحالی بود که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تکنیسین اتاق عمل یک صفحه اینستاگرامی به‌نام «شهرام پنجه طلا» دارد و در آنجا به تبلیغ جراحی‌های خود پرداخته است. اما این تنها رازی نبود که کارآگاهان در تحقیقات پی به آن بردند. در بررسی‌های میدانی متوجه شدند که تکنیسین جوان هنگام عمل جراحی از برخی بیمارانش فیلمبرداری کرده و بعد از ترخیص با سوءاستفاده از فیلم‌ها با بیمارانش ارتباط برقرار می‌کرده و در صورت مخالفت آنها تهدید و اخاذی می‌کرد.

 همچنین بررسی‌ها نشان می‌داد این تکنیسین اتاق عمل قبل از این نیز حدود ۴ بار عمل جراحی منجر به فوت انجام داده است. اما پزشک جوان مسئولیت عمل‌ها را به عهده گرفته و از سوی دادگاه به پرداخت دیه و تعطیل شدن کلینیک محکوم شده است.

کد خبر 400130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.