اجرای طرح توسعه امامزاده یحیی(ع) سمنان

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تهیه طرح توسعه امامزاده یحیی(ع) به منظور جذب گردشگران مذهبی خبر داد. 

سعید پرسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تهیه طرح توسعه امامزاده یحیی(ع)، اظهار کرد: طرح توسعه صحن این امامزاده و توسعه اطراف آن تهیه و جهت تصویب به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارسال شده است. 

وی تصریح کرد: در این طرح یک فضای جمعی متناسب با فضای معنوی مقابل امامزاده یحیی(ع) طراحی شده که پس از تصویب در شورای فنی میراث فرهنگی اجرا خواهد شد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای امامزاده یحیی(ع)، تبدیل این مجموعه  به قطب فرهنگی است، افزود: نخستین اقدام در این راستا جداره‌سازی حدفاصل خیابان ابوذر تا مقابل امامزاده یحیی(ع) (تکیه همت‌آباد) به منظور ساماندهی سیما و منظر اطراف این بقعه متبرکه بود که سال گذشته توسط شهرداری انجام و تنها پلاک باقی مانده در طرح نیز در سال جاری تملک و تخریب شد.

پریسا با اشاره به طرح پارکینگ این امامزاده، خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع در خیابان شهیدان علومی برای این منظور در نظر گرفته شده که در صورت موافقت با تغییر کاربری آن از سوی کمیسیون ماده پنج، فضای پارکینگ مجموعه امامزاده یحیی (ع) توسعه می‌یابد. 

وی با اشاره به مشکلات سرویس‌های بهداشتی این مکان، اظهار کرد: با توجه به ریزش چاه سرویس‌های بهداشتی امامزاده یحیی‌(ع) مدت‌ها اجرای طرح فاضلاب مجموعه و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری معطل مانده بود و با وجود آنکه اجرای طرح‌های فاضلاب جزو وظایف ذاتی سایر دستگاه‌های اجرایی است در نهایت سازمان عمران شهرداری سمنان برای  اجرای این طرح اقدام کرد.

کد خبر 400041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود NL ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    درورد بر شهردار جهادی سمنان دکتر ناظم رضوی