دسترسی به تجربه ۵۰۰ فرد شاخص در سامانه «مدیریت دانش»

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه اساسی‌ترین روش برای استفاده از دانش نیروی انسانی و سازمانی استفاده از ابزار «مدیریت دانش» است، گفت: در این ابزار با اشتراک‌گذاری، ذخیره‌سازی، استانداردسازی و اشاعه دانش برای سازمان ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت دانش در بحث ثبت تجربیات مقوله‌ای کاملا علمی است که در سال‌های اخیر مورد توجه سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های اجرایی و پروژه محور قرار گرفته و شهرداری نیز در حوزه سازمان‌های اجرایی پروژه محور قرار می‌گیرد.

وی افزود: اینکه چرا نیاز به مدیران دانش با سطح تجربیات بالا وجود دارد، مهمترین دلیل تغییرات و جابه جایی نیروهای انسانی و بازنشستگی آنها است که باید از دانش پنهان نیروهای انسانی به واسطه فعالیت چند ساله استفاده کرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه اساسی‌ترین روش برای استفاده از دانش نیروی انسانی و سازمانی «استفاده از ابزار مدیریت دانش» است، گفت: در این ابزار با اشتراک‌گذاری، ذخیره‌سازی، استانداردسازی و اشاعه دانش نه تنها برای سازمان ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم بلکه باعث سرآمدی سازمان و جلوگیری از تکرار اشتباهات و اتلاف تجربیات کارکنان می‌شویم.

وی ادامه داد: به همین منظور معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان «سامانه مدیریت دانش» را راه‌اندازی کرده تا امکان ثبت و اشتراک‌گذاری دانش برای کارکنان شهرداری فراهم شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سامانه مدیریت دانش مجموعه‌ای غنی از دانش کارکنان از جمله تجربیات و دانش آشکار شامل مقالات، طرح‌های پژوهشی و پایان‌ نامه‌ها در موضوعات مدیریت شهری بارگذاری و در اختیار کارکنان و کارشناسان قرار می‌گیرد و این پایگاه ظرفیت مناسبی است تا بخش‌های مختلف نظرات و دیدگاه‌های سایر کارشناسان را ملاحظه کنند.

«تجربه شهر» در نصف جهان

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی برای آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارکنان شهرداری با تجربیات و دانش مدیران اسبق شهرداری، سلسله نشست‌های «تجربه شهر» را برگزار  می‌کند، افزود: نخستین نشست «تجربه شهر» روز ۲۱ آذرماه سال‌جاری به مناسبت هفته پژوهش با عنوان تجارب مدیریتی دهه ۶۰ هجری شمسی در شهرداری اصفهان و با دعوت از شهرداران و مدیران اجرایی این دهه و مدیران اجرایی سطح استان و افراد صاحب‌نظر با هدف تبادل نظر در زمینه فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: سخنران نخستین نشست تجربه شهر «محمدحسن ملک مدنی» شهردار اسبق اصفهان است و جمعی از شهرداران و مدیرانی که دهه ۶۰ در شهرداری اصفهان شاغل بوده‌اند نیز به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: دهه ۶۰ با توجه به شرایط ویژه که دوران جنگ تحمیلی بوده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اینکه مدیران شهری چه سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را دنبال کردند که استقلال مالی و اجرایی در شهرداری وجود داشته و اقدامات خوبی در حوزه های مختلف انجام شده است و البته بخشی از این تجربیات در نشست ارایه خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: در سامانه مدیریت دانش شهرداری یکی از اقداماتی که با همکاری اداره کل سرمایه انسانی انجام می‌شود، این است که مهمترین تجربیات افراد شاخص قبل از بازنشستگی دریافت، پالایش و در سامانه مدیریت دانش بارگذاری می‌شود تا سایر افراد از این تجربیات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ تجربه افراد شاخص در سامانه مدیریت دانش بارگذاری شده است، گفت: این فرایند به صورت جاری و مستمر انجام خواهد شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه تجربه و تجربه‌نگاری و فرهنگ‌سازی انتقال دانش و تجربه، موضوعی است که در سلسله نشست های تجربه شهر رقم خواهد خورد، گفت: مدیران جدید نیاز به شنیدن تجربیات مدیران قبلی دارند تا از تکرار تجربیاتی که با هزینه های سنگین به دست آمده، جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: این تجربیات می‌تواند موفق و ناموفق باشد، اما بیان آن برای مدیران اجرایی فعلی راهگشا وباعث ارتقاء فعالیت‌ها در شهرداری خواهد شد.

کد خبر 399884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.