۱۶ آذر فرصتی برای بازنگری هویت انقلاب اسلامی

شهردار و رییس شورای اسلامی شهر کلیشادوسودرجان در پست اینستاگرامی نوشتند: ۱۶ آذر و روز دانشجو فرصتی ارزشمندی برای بازنگری هویت انقلابی دانشجویان ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پیام اینستاگرامی شهردار و  رئیس شورای اسلامی شهر کلیشادوسودرجان به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو چنین است: 

۱۶ آذر حرکتی تاریخی و پرافتخار در جنبش دانشجویی کشور محسوب می‌شود که یادآور پایمردی و ایستادگی و رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران رابه گوش جهانیان رسانیده‌اند  و به دلیل گرامی‌داشت یاد شهدای دانشگاه، این روز، روز دانشجو نامیده شده است.

۱۶ آذر و روز دانشجو فرصتی ارزشمندی برای بازنگری هویت انقلابی دانشجویان ایران اسلامی است. دانشجویانی که با آگاهی و بصیرت دینی و انقلابی و با الهام از سیره پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار سلام‌الله‌علیها، خط سرخ شهادت را در مبارزه با استکبار و ظلم مشی و سرلوحه خود قرار دادند.

نسل جوان هنگامی که به لباس تحصیل و فراگیری آراسته می شود، افزون بر تلاش و کوشش برای  آموختن و بهره گرفتن از علوم و فنون و افزودن دانش و دانایی خویش، باید ارزش‌هایی را نیز از خود به نمایش بگذارد؛ ارزش‌هایی چون سلامت نفس، پاکی روح، امید و اعتماد به آینده، تقویت بنیه دینی و سیاسی و خودسازی فکری و اخلاقی که موجب می‌شود دانشجو در هر رشته‌ای که تحصیل می‌کند، به دانشجویی دیندار، مسلمان و خداپسند تبدیل شود.

شکل‌گیری این روحیه در جامعه دانشجویی، باعث می‌شود گروهی هم‌دل و هم‌فکر با آرزویی مشترک، در پرتو آموزه‌های اسلام، آینده‌ای آباد و سرافراز را رقم زنند؛ در این میان باید دانشجو را شناخت، به توانایی‌هایش پی برد و زمینه‌های اثرگذاری وی را در جامعه آماده کرد.

اینجانیان یاد و خاطره شهدای مبارزه در برابر استبداد و استکبار  را گرامی می‌داریم و امیدوارم دانشجویان عزیز کشورمان و به ویژه دانشجویان شهر شهید پرور کلیشادوسودرجان با جهاد علمی، زمینه ارتقاء سطح علمی کشور را در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و  تحقق آرمان‌ها و اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را  فراهم آورند.

حامد اخگر، شهردار و صفورا محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کلیشادوسودرجان

کد خبر 399849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.