ارسال لوایح ارائه بسته حمایتی سرمایه گذاران در بافت های فرسوده به شورای شهر

مدیر عامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد از تدوین و ارسال لوایح ارائه بسته حمایتی از سرمایه گذاران در بافت های فرسوده به شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاکری روش در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهر اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی، جذب سرمایه گذار برای کمک به نوسازی و بهسازی این محدوده ها بر پایه مشارکت مردمی است.

وی افزود: در بافت های فرسوده، اقتضائات ویژه ای برای سرمایه گذاری داریم، بافت هایی پُر که ساکنان آن عموما توانایی مالی بالایی ندارند و املاک آن نیز بیشتر فاقد اسناد مالکیتی هستند.

شاکری روش تصریح کرد: سرمایه گذاران بیشتر تمایل برای ورود به پروژه هایی دارند که نخواهند به جز موضوعات ساخت و ساز خود پروژه، به موارد دیگر بیاندیشند، اما در این بافت ها، عمدتا با مشکل حدی در حوزه اسناد مالکیت مواجه هستیم.

وی گفت: دولت ملی و محلی، مشوق هایی در این خصوص در نظر گرفته و باید این مشوق ها را پر رنگ تر کند،  البته در بافت های فرسوده میانی شهر، استقبال سرمایه گذاران بالا بوده و فقط مسئله جلب مشارکت ساکنان مطرح است، اما در بافت های فرسوده حاشیه شهر، چون مرغوبیت زمین پایین است، از این رو نیازمند طراحی مشوق برای جذب سرمایه گذاران هستیم.

مدیر عامل سازمان باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در این خصوص لوایحی از سوی شهرداری تهیه و به شورای شهر ارسال شده تا بتوانیم بسته های حمایتی به سرمایه گذاران جهت نوسازی بافت های فرسوده حاشیه شهر ارائه کنیم.

کد خبر 399817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.